شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ احمد الطیب، شیخ الازهر از کیم یونگ هیون، سفیر کره جنوبی در قاهره و هیئت همراهش در مقر شیخ الازهر استقبال کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب، شیخ الازهر از کیم یونگ هیون، سفیر کره جنوبی در قاهره و هیئت همراهش در مقر شیخ الازهر استقبال کرد و دو طرف در مورد ابعاد همکاری فرهنگی و دینی بین الازهر و کره جنوبی گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار، شیخ الازهر ضمن خیر مقدم به سفیر کره جنوبی، بر تمایل الازهر به تقویت همکاری ها با کره جنوبی به ویژه در زمینه های علمی، آموزشی و دینی و آمادگی الازهر برای استقبال از ائمه جماعات کره جنوبی برای آموزش آنها در ترویج فرهنگ مدارا و همزیستی مسالمت آمیز که الازهر همیشه برای تحکیم آن تلاش می کند، تاکید کرد.

احمد الطیب تصریح کرد: الازهر به مسائل جهان اسلام و همه بشریت، به ویژه مسئله فلسطین و رنج مردم فلسطین در دفاع از سرزمین و حقوق مشروع خود، توجه دارد.

وی از موضع گیری مردم آزاده، به ویژه یهودیان منصفِ «غیرصهیونیست»، که اقدامات استکباری رژیم صهیونیستی در قبال مردم غزه را رد کرده و تجاوز به مردم بی گناه و غیر نظامیان و وحشیگری آن در قبال کودکان، زنان، سالمندان و افراد بی گناه را نپذیرفته و با هدف قرار دادن بیمارستان ها، کلیساها، خانه ها و پناهگاه های آوارگان مخالفت کردند، قدردانی کرد.

کیم یونگ هیون، سفیر کره جنوبی نیز از دیدار شیخ الازهر ابراز خوشحالی کرد و مراتب قدردانی کشورش از تلاش های الازهر در داخل و خارج مصر در مسیر تقویت گفت وگو، مدارا و گسترش برادری انسانی ابراز کرد و از تجربیات مصر و کره جنوبی در همزیستی بین همه فرقه های مردم تمجید کرد و بر عزم و اشتیاق شدید خود برای تقویت و حمایت از روابط دوجانبه بین الازهر و نهادهای فرهنگی و علمی در کره جنوبی تاکید نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha