چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
احمد الطیب شیخ الازهر

حوزه/ شیخ احمد الطیب شیخ الازهر از اظهارات (امانوئل مکرون) که دین اسلام را به برخی تهمت های پوچ و دور از اصل این دین و رسالت آن متهم کرده، به شدّت ابراز خشم و عصبانیت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد الطیب شیخ الازهر از اظهاراتی (امانوئل مکرون) که دین اسلام را به برخی تهمت های پوچ و دور از اصل این دین و رسالت آن متهم کرده، به شدّت ابراز خشم و عصبانیت کرد.

وی اشاره کرد: در زمانی که ما با حکمای غرب برای تقویت ارزش های همزیستی و هم وطنی تلاش می کنیم، اظهارات غیر مسئولانه صادر می شود و از حمله به اسلام به عنوان سرپوشی برای تحقق منافع واهی سیاسی استفاده می شود.

شیخ الازهر تأکید کرد: این رفتار غیر متمدنانه علیه ادیان، موجب به وجود آمدن فرهنگ نفرت، نژاد پرستی و تروریسم می شود.

شیخ الطیب پیشتر اصرار برخی از مسئولین کشور های غربی در استفاده از اصطلاح "تروریسم اسلامی" را محکوم کرده بود و گفته بود: آنها با این کار به اسلام و مسلمین اهانت می کنند.

همچنین مجمع پژوهش های اسلامی الازهر در بیانیه ای شدید اللحن اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که اتهامات باطلی را علیه اسلام نسبت داده و اسلام را دین نژاد پرستی و حامی سخنان نفرت آمیز توصیف کرده بود را محکوم کرد.

این مجمع اسلامی با اشاره به اینکه شریعت اسلام به گذشت و صلح میان تمامی بشریت حتی کسانی که به این دین ایمان ندارند، دعوت می کند، اظهارات مکرون را به شدّت رد کرده و گفت: این اظهارات تلاش های مشترک میان رهبران دینی برای نابودی نژاد پرستی را بی نتیجه می سازد و قلدری علیه ادیان و احساسات ملیارد ها مسلمان جهان را جریحه دار می کند.

این مجمع، مکرون را به کنار گذاشتن حمله علیه ادیان دعوت کرد.

همچنین مفتی عمان از اظهارات مکرون علیه اسلام انتقاد کرد و آن را تحریک آمیز و برای کسب رضایت اقلیتی تندرو دانسته بود.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در توجیه لایحه ای ضد اسلامی گفته بود: اسلام امروز در تمامی نقاط جهان در بحران به سر می برد. اسلام تلاش می کند یک سیستم موازی را برای تحکیم سیطره خود بر کشور ها ایجاد کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha