جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
السيد علي فضل الله

حوزه/ حجت الاسلام سید علی فضل الله گفت: اهانت به رسول اکرم (ص)، احساسات میلیون ها مسلمان را در جهان جریحه دار می کند و به پیامد هایی منجر می شود که قابل کنترل نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در درس تفسیر قرآن، حادثه قتل معلم تاریخ فرانسوی را محکوم کرد و با اینگونه واکنش ها به اهانت علیه حضرت رسول اکرم (ص) مخالفت نمود.

وی افزود: اینگونه اهانت ها، احساسات میلیون ها مسلمان را در جهان جریحه دار می کند و به واکنش ها و پیامد هایی منجر می شود که قابل کنترل نیست.

حجت الاسلام فضل الله نسبت به سوء استفاده از اعمال خشونت آمیز که به عنوان واکنش به هجوم علیه دین اسلام و مسلمان در فرانسه و غرب انجام گرفت، هشدار داد و آنان را متحمل پیامد های این اعمال دانست.

امام جمعه بیروت از اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در خصوص اسلام و مسلمین انتقاد کرد و به توقف اسباب تنش و دوری از تمامی سخنانی که منجر به نفرت، خشونت و تحریک علیه دیگری می شود، دعوت نمود.

وی تصریح کرد: ما به همزیستی مسالمت آمیز و همکاری میان ادیان و فرهنگ ها ایمان داریم و با اهانت به هر دین، شخصیت و نمادی مخالف هستیم.

شایان ذکر است که ساموئل پاتی ۴۷ ساله معلم تاریخ فرانسوی موقع تدریس درس تاریخ و جغرافیا اقدام به نشان دادن کاریکاتور توهین آمیز علیه نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (صلّی الله علیه و آله و سلم) نموده و در مقابل دانش آموز مسلمان در واکنش به این اقدام او را به قتل رسانده است.

همچنین امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در واکنش به این اقدام، آن را تروریسم اسلامی توصیف کرده و هیچ اشاره ای به اقدام معلم در نشان دادن کاریکتاتور توهین آمیز نداشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    17 3
    اقای امانوئل ماکرون و همه سرمداران غرب بدانند پیامبر اکرم خط قرمز ماست زمینه نابودی کل کشورشان را فراهم نکنند . همانطور که حضرت امام علیه سلمان رشدی حکم ارتداد صادرر کردن فقط منتظر یک فرمان اقا هستیم دنیارا برایشان جهنم خواهیم کرد یک نقطه کره زمین برایشان امن نخواهد بود
  • عاشق پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    2 0
    سلام و خدا قوت. ⭕️ در مورد سوابق و زندگینامه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه تحقیق کنید تا دستتون بیاد که چرا انقدر راحت به پیامبر ما توهین میکنه. ⭕️ این فرد کسی بوده که در ۱۵ سالگی با معلم ۴۰ ساله و شوهردار خودش رابطه نامشروع برقرار میکنه و انقدر ادامه میده تا اخرش اون زن خبیث با سه تا بچه از شوهرش جدا میشه و با مکرون ازدواج میکنه!! فقط زناکاران کثیف هستند که میتونن اینقدر راحت به پیامبر مهربانی و پاکیها توهین کنند .
  • پارسا IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    1 0
    چرا جواب این کار اشتباه رییس جمهور فرانسه را نمیدهیم؟چرا انقدر نسبت به کار های خارجی ها با مسلمانان بی تفاوت هستیم؟توهیین به رسول خدا آزادی بیان است؟
  • رضایی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    جالبه دو روزه هر چی سرچ میکنم اصلا پیدا نمیشه رئیس جمهور فرانسه دقیقا چی گفته؟! همه جا نوشته توهین!