جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علمای یمن

حوزه/ انجمن علمای یمن در بیانیه ای اهانت روزنامه فرانسوی به ساحت حضرت نبی اکرم (ص) را محکوم کرد و گفت: این اهانت، احساسات مسلمانان را جریحه دار می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، انجمن علمای یمن در بیانیه ای اهانت روزنامه فرانسوی به ساحت حضرت نبی اکرم (ص) را محکوم کرد و گفت: این اهانت، احساسات مسلمانان را جریحه دار می کند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

انجمن علمای یمن حوادث اخیر از جمله انتشار کاریکاتور توهین آمیز علیه نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه وآله و سلم) از سوی روزنامه فرانسوی "شارلی ابدو" و اظهارات خطیب جمعه مکه در خصوص عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را پیگیری کرده است.

انجمن علمای یمن از این حوادث ابراز تأسف و تألم کرده و مخالفت قاطعانه خود را با اقدام روزنامه فرانسوی در اهانت به جایگاه حضرت رسول الله (ص) اعلام کرده و آن را محکوم می کند و انتشار کاریکاتور اهانت آمیز علیه شخصیت رسول الله (ص) را عملی حرام و مجرمانه می داند که احساسات مسلمانان را جریحه دار و بزرگترین رهبر و نماد امت اسلامی بلکه انسانی را مورد تعرض قرار می دهد. این رهبر همان رسول الله (ص) است که برای هدایت بشریت و نجات و اصلاح آن و تحقق خوشبختی آن آمده است.

بازنشر کاریکاتور اهانت آمیز از رسول اکرم (ص) و ارائه تصویر غیر واقعی از شخصیت بزرگ و سیره مهربانانه و پروژه عادلانه الهی، بیانگر عمق تنفر هتاکان و حامیان آنها از اسلام و نماد های اسلام است و تنفر علیه دیگران را تقویت می کند.

 این اهانت با واکنشی همراه خواهد بود که دولت فرانسه مسئول پیامد های آن است؛ چراکه فرانسه هیچ اقدامی در این خصوص نکرد و چشمش را مثل قبل به روی آن بست. این اقدام فرانسه بیانگر رضایت دولت فرانسه از اینگونه بی احترامی هاست.

انجمن علمای یمن همزمان که اینگونه اهانت را محکوم می کند، از دولت فرانسه می خواهد که این روزنامه و رئیس آن را مورد مجازات قرار دهد. همچنین سازمان های اسلامی را به فشار علیه دولت فرانسه برای تنبیه مسئولین این روزنامه و معرفی آنان به دادگاه و عذر خواهی از امت اسلامی دعوت می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha