پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان باز نشر کاریکاتور توهین آمیز علیه حضرت رسول اکرم (ص) در روزنامه فرانسوی را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان باز نشر کاریکاتور توهین آمیز علیه حضرت رسول اکرم (ص) در روزنامه فرانسوی را محکوم کرد و گفت: این اقدام اهانت آمیز بیانگر کینه عمیق و نژاد پرستی شدیدی است که بیماران روانی و عقلی علیه بزرگترین شخصیت بشریت از خود نشان می دهند.

وی افزود: این اقدام بزدلانه تنها احساسات مسلمانان را تحریک نمی کند، بلکه تمامی مؤمنانی که خواستار محکومیت این اقدام و مجازات مرتکبان این اهانت هستند را تحریک می کند. این اهانت هرگز به شخصیتی که خداوند متعال ایشان را صحاب اخلاق نیکو و رحمت جهانیان توصیف کرده، گزندی وارد نمی کند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه ای با اشاره به اینکه این اقدام توهین آمیز بیانگر چهره زشت مرتکبان آن است و با آزادی بیان تناقض دارد، افزود: این بی احترامی موجب رشد اسلام هراسی می شود که دولت های استعمارگر صهیونیستی در پشت پرده آن قرار دارند و هدفشان مخدوش کردن و تحریف چهره اسلام است.

آیت الله قبلان مراجع اسلامی و مسیحی را به مقابله با این روزنامه و تمامی اقدامات توهین آمیز علیه جایگاه پیامبران و تقدس آنان دعوت کرد و گفت: باید برای بازدارندگی و مجازات کسانی که به خودشان اجازه می دهند به رهبران دینی به ویژه نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله وسلم) اهانت کنند، کمپین بزرگی تشکیل شود.

شایان ذکر است که در هفته گذشته روزنامه فرانسوی "شارلی ابدو" کاریکاتوری توهین آمیز از حضرت رسول اکرم (ص) منتشر کرد که با موج خشم مسلمانان مواجه شد و آنان این اقدام را محکوم کردند.

این روزنامه قبلا هم این کاریکاتور توهین آمیز را منتشر کرده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha