جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با اشاره به اهانت مجله شارلی ابدو به ساحت مقدس رسول اکرم(ص)، تأکید کرد: این بی شرمی ها و توهین ها، نشان از تنزل شخصیت در فضای دنیای غرب دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست شورای معاونین با اشاره به روایات متعددی از بزرگان اهل سنت و تشیع پیرامون اهانت به ساحت مقدس رسول اکرم(ص)، اظهار داشت: اقدامی که مجله موهون شارلی ابدو انجام داده و اقدام به چاپ کاریکاتور موهونی علیه رسول اکرم(ص) کرد مصداق توهین و استهزاء است همچنین سوزاندن قرآن کریم در سوئد نیز مصداق توهین و استهزاء است.

وی با بیان اینکه افرادی که در سراسر دنیا به این اقدامات موهون دست می زنند خداوند آنها را به جزای اعمالشان در دنیا و آخرت گرفتار خواهد کرد، اظهار داشت: این بی شرمی ها و توهین ها، نشان از تنزل شخصیت در فضای غرب دارد که لیبرالیسم را معیار اصلی قرار داده اند و فکر می کنند که آزادی مد نظر آنها بالاترین ارزش انسانی است در حالیکه در اسلام آزادی مقید به حدود الهی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: انسان آزاد نیست که هر چیزی بگوید یا هرکاری انجام دهد، انسان آزاد است تا در محدوده حدود الهی که خداوند برای رفتار، گفتار و حتی پندار انسان تعیین کرده است، عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با تأکید بر اینکه ما نباید از حدود الهی تجاوز کنیم، گفت: این نشان می دهد که رعایت حدود الهی ارزشی بالاتر از آزادی دارد. بنابراین آزادی ای ارزش است که در حدود الهی تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه به قول خود غربی ها، چند فرهنگی و تکثر یکی از ارزش های جامعه بین الملل است، اظهار داشت: ارزش های جامعه غربی افول و تنزل خود را در چنین مواقعی نشان می دهد. جامعه ای که قائل به احترام متقابل و تکثر فرهنگی است چرا خودشان ملتزم به آن نیستند؟ چرا اجازه می دهند ارزش هایی که خودشان به آن قائل هستند پایمال شود و با این کارشان احساسات و عواطف نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان جهان را تحریک می کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه این نکته نشان می دهد که قصد و غرضشان آزادی نیست ادامه داد: این یک رخداد معمولی نیست بلکه پشت صحنه ای دارد و من معتقدم پشت صحنه آن به فراموشی سپردن حرکتی است که توسط برخی از سران کشورهای عربی جهت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: مشاهده می کنیم اقداماتی که قبلا به صورت پنهان انجام می شد امروز به صورت علنی انجام می شود و به راحتی اعلام می کنند که درصدد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و با یکدیگر دیدار می کنند این یک ننگ برای جهان اسلام است و هر وقت اسلام شکست خورده از ناحیه این گونه آدم ها بوده است.

وی تأکید کرد: برای اینکه مسئله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در حاشیه قرار بگیرد هرچند وقت یکبار چنین حادثه ای نظیر اهانت به رسول اکرم(ص) و سوزاندن قرآن کریم را راه می اندازند و رسانه ها را به آن مشغول می کنند تا مسئله عادی سازی به فراموشی سپرده شود لذا معتقدم این یک توطئه ترکیبی از سوی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است برای اینکه افکار عمومی مسلمانان را درگیر مشکلات متعدد کنند و طبیعی است وقتی انسان مشکلاتش متعدد شود قطعا تمرکزش متکثر می شود و دشمن صهیونیستی در صدد است افکار مسلمانان را از پرداختن به مساله اصلی باز دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان تأکید کرد: مهمترین مسئله امروز این است که رژیم صهیونیستی حقوق یک ملت را نادیده گرفته و با تصرف غاصبانه سرزمین فلسطینی ها و ایجاد محدودیت در حقوق مسلم آنها در حال ظلم به یک ملت هستند. آنها ولایت الهی را نادیده گرفته اند و با ترکیب دو رذالت یکی توهین به مقدسات اسلامی و استهزاء آن و دیگری غصب و غارت و قتل و عام ملت فلسطین سعی دارند تمرکز توجه مسلمین را از بین ببرند تا در سایه آن مقاصد شوم خود را دنبال کنند ولی آنها غافلند که در سنت الهی ظلم پایدار نیست و ظالمان به زودی به جزای خود خواهند رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha