پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 917809
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
هشدار آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع معظم تقلید در قم طی پیامی اهانت به قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع معظم تقلید در قم طی پیامی اهانت به قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم را محکوم کردند.

متن کامل پیام معظم له بدین شرح است:

أعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیْطانِ الرَّجیمِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

«اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ‌ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی ‌جَمِیعِ الْأَنْبِیَاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ‌ وَ فَاطِمَةُ الزَّهْراء سَیِّدَة نِسَاءِ الْعَالَمِینَ بِهِمْ نَتَوَلَّی‌ وَ مِنْ أَعْدَائِهِمْ‌ نَتَبَرَّءُ إِلَی اللَّه».

تنها چیزی که جهان را حفظ میکند عقل است و عقل. مرحوم کلینی که از علمای بزرگ و بزرگوار جهان اسلام است، در کتاب شریف کافی مقدمهای دارد؛ این مقدمه پنج ـ شش صفحه است. آخرین سطر مقدمه کافی کلینی این است: «إِذْ کَانَ الْعَقْلُ هُوَ الْقُطْبَ الَّذِی عَلَیْهِ الْمَدَارُ وَ بِهِ یُحْتَجُّ وَ لَهُ الثَّوَابُ وَ عَلیْهِ الْعِقَابُ»؛ [۱] فرمود قطب فرهنگی جهان عقل است. این حرف کلینی است؛ از بس در روایات تأمل کرد، تدبّر کرد، فحص کرد، بحث کرد، جدّیت کرد، هر چه بیشتر جدّیت کرد از عقلانیت و وحیانی بیشتر باخبر شد. ایشان میگوید قطب فرهنگی جهان عقل است «إِذْ کَانَ الْعَقْلُ هُوَ الْقُطْبَ الَّذِی عَلَیْهِ الْمَدَارُ وَ بِهِ یُحْتَجُّ وَ لَهُ الثَّوَابُ وَ عَلیْهِ الْعِقَابُ»؛ احتجاج خدا و بنده در مدار عقل است، ثواب دادن در مدار عقل است، عقاب کردن در مدار عقل است.

اگر این عقل باشد، دیگر قسمت مهم بودجه این سرزمین صرف آدمکشی نمیشود. شما کارخانه هایی که سه شیفته سرگرم ساخت اسلحه آدمکشی اند را بررسی کنید، قسمت مهم بودجه این سرزمین، یعنی کره زمین و قسمت مهم بودجهای که از جای دیگر به این سرزمین آمده، صرف آدمکشی میشود؛ سرّش آن است که این خود را به جای خدا میبیند، از هیچ جا کمک نمیگیرد.

اینکه میبینید ـ معاذالله ـ برخیها به وجود مبارک پیغمبر(علیه و علی آله افضل صلوات المصلین) اهانت میکنند یا به قرآن اهانت میکنند، این کشورها باید بدانند که روی شاخه درخت نشستند و دارند ریشه آن را قطع میکنند! آنها آمدند جهان را به عقل نزدیک کنند تا عاقلانه و موحّدانه در کمال سلامت و سِلم زندگی کنند. جهان منهای عقل میشود جنگ جهانی اول و دوم یا جنگهای نیابتی. جهان منهای عقل میشود که شبانهروز سه شیفته اسلحههای آدمکشی است، این جهان است! یا اهانت به وجود مبارک پیغمبر(علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) است یا اهانت به قرآن کریم که همه این معارف بلند را از قرآن کریم داریم.

به فرانسه و امثال فرانسه هشدار میدهیم، موعظه میکنیم، نصیحت میکنیم که اجازه ندهند در آن دیار در آن سرزمین  در آن بلاد و در آن کشورشان کسی به مقام مقدّس قرآن کریم، کسی به مقام مقدّس پیغمبر(علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) هتکی کند. اگر بیگانه ای قصد دارد بین کشورها را به هم بزند موفق نخواهد شد و اگر دوست نادانی دست به این کار زده است امیدواریم نادانی او به دانایی تبدیل شود و مسئولان این کشور هم خردمندانه این مشکلشان را حل کنند و اجازه ندهند که به مقام هیچ پیامبری، هیچ کتابی از کتابهای آسمانی و هیچ وحی ای از وحی های الهی ـ خدای ناکرده ـ مورد هتک قرار بگیرد.

«غَفَرَ اللهُ لَنَا وَ لَکُمْ وَالسَّلامُ عَلِیْکُمْ وَ رَحْمَة اللهِ وَ بَرَکاتُه»

[۱]. الکافی(ط ـ الاسلامیة)، ج ۱، ص ۹.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha