سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
شیخ حسن عبد الله مفتی صور و جبل عامل

حوزه/ شیخ حسن عبدالله اهانت به شخصیت های دینی به ویژه حضرت آیت الله سیستانی از طریق انتشار کاریکاتور توهین آمیز را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسن عبدالله مفتی صور و جبل عامل و مسئول فرهنگی جنبش امل لبنان، اهانت به شخصیت های دینی به ویژه حضرت آیت الله سیستانی از طریق انتشار کاریکاتور توهین آمیز را محکوم کرد و افزود: این اهانت به شخصیت بزرگوار ایشان نمی رسد، بلکه تمامی انسان هایی که به دنبال تحقق عدالت، امنیت و استقرار هستند را مورد هدف قرار داد.

روحانی شیعه لبنان افزود: مدتی است که برخی به دنبال اهانت به مقدسات دینی و تلاش هدفمند برای هدف قرار دادن مرجعیت دینی به ویژه آیت الله سیستانی هستند.

مفتی صور و جبل عامل تصریح کرد: آیت الله سیستانی بر وحدت میان مسلمانان و حفظ صلح داخلی تأکید کرده و همیشه به التزام و رعایت قوانین و بسیج جامعه مدنی برای مطالبه حقوق و مجازات مفسدان دعوت کردند و فتوای معروف ایشان (فتوای جهاد کفایی) به طور مستقیم در بیرون راندن تروریسم تکفیری نقش داشت.

شیخ حسن عبد الله ادامه داد: این شخصیت ایمانی جدای از عناوین دینی و مذهبی، یک ثروت انسانی است و آیت الله سیستانی حافظ صلح و آرامش داخلی هستند که عراق و منطقه به آن نیازمندند.

وی خواستار مجازات تمامی کسانی شد که در طراحی و انتشار این کاریکاتور توهین آمیز نقش داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha