شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صفی خانی

حوزه/ مسئول امور طلاب حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه شکی نیست که مرجعیت شیعه در طول تاریخ نقشی بی بدیل در مقابله با تفرقه افکنی و دشمنی استکبار جهانی داشته است، گفت: آیت الله العظمی سیستانی با قدرت معنوی خود محور و نماد وحدت ملی عراق در مقابل دشمنان تبدیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی در نشست معاونان حوزه علمیه قزوین گفت: متأسفانه اخیراً یکی از روزنامه های سعودی به مرجع عالیقدر جهان تشیع  آیت الله العظمی سیستانی اهانت کرد که نشان دهنده بی خردی و نادانی دست اندرکاران این روزنامه است.

مسئول امور طلاب حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه شکی نیست که مرجعیت شیعه در طول تاریخ نقشی بی بدیل در مقابله با تفرقه افکنی و دشمنی استکبار جهانی داشته است، افزود: آیت الله العظمی سیستانی با قدرت معنوی خود محور و نماد وحدت ملی عراق در مقابل دشمنان تبدیل هستند.

وی ادامه داد: هتک حرمت به این مرجع عالیقدر در حالی صورت می گیرد که پیروزی بر گروه تروریستی داعش به برکت اعلان جهاد کفایی ایشان بود و تمام ملت عراق از آن تبعیت کرده و با وحدت و همدلی پیروزی بزرگی برای عراق، منطقه و همه جهان تحقق بخشیدند.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: رمز قدرت هر ملت مرجعیت است و توهین به مراجع به هر شکلی نقض آشکار ارزش های مردم به شمار می رود و این اقدام همچنین به منزله هدف قرار دادن وحدت مردم عراق و تحریک احساسات میلیون ها مسلمان به ویژه در عراق است.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: اهانت به مرجع عالیقدر شیعه عملی نابخردانه و نابخشودنی است و باید وزارت امور خارجه موضع گیری قاطعی نسبت به اهانت به آیت الله العظمی سیستانی داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha