سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
شیخ حمید معلة الساعدی

حوزه/ شیخ حمید معلة الساعدی تاکید کرد: موضع مرجعیت دینی همواره در جهت حمایت از امنیت و حاکمیت و استقلال عراق بوده و مرجعیت همواره با شجاعت تمام از کرامت مردم و جامعه دفاع کرده است.

شیخ حمید معلة الساعدی رئیس هیئت مؤسس جریان ملی حکمت عراق در گفتگو با خبرگزاری حوزه تاکید کرد: با صرف نظر از پشت پرده بی احترامی و اهانت به جایگاه رفیع مرجعیت و دست هایی که در پس این اهانت پنهان هستند، باید با صراحت و قاطعیت متذکر شویم که موضع مرجعیت دینی همواره در جهت حمایت از امنیت و حاکمیت و استقلال عراق بوده و مرجعیت همواره با شجاعت تمام از کرامت مردم و جامعه دفاع کرده است.

حوزه: نظر شما درباره انتشار کاریکاتور توهین آمیز نسبت به آیت الله سیستانی در روزنامه الشرق الاوسط چیست؟

من هرگونه اهانت و بی احترایم نسبت به مرجعیت اعلا را به شدت محکوم می کنم و فرق نمی کند که این اهانت به صورت صریح یا با کنایه باشد و همه باید بدانند که جایگاه مرجعیت دینی در دل و جان ما جایگاهی عبادی و اخلاقی و ملی است و در نتیجه اهانت به این جایگاه، اهانت به اعتقادات ما محسوب می شود.

حوزه: پشت پرده این جنگ رسانه ای و بی احترامی به مرجعیت دینی عراق و بزرگان دینی چیست؟

با صرف نظر از با صرف نظر از پشت پرده بی احترامی و اهانت به جایگاه رفیع مرجعیت و دست هایی که در پس این اهانت پنهان هستند، باید با صراحت و قاطعیت متذکر شویم که موضع مرجعیت دینی همواره در جهت حمایت از امنیت و حاکمیت و استقلال عراق بوده و مرجعیت همواره با شجاعت تمام از کرامت مردم و جامعه دفاع کرده است.

حوزه: آیا واقعا مرجعیت عراق در حاکمیت عراق و کار دولت دخالت می کند یا اینکه وجود ایشان به منزله ضامن امنیت کور است؟ شما نقش مرجعیت در ناکام گذاشتن توطئه صهیونیست ها و غربی ها در عراق را چگونه می بینید؟

مرجعیت در طول تاریخ خود همواره ضامن امنیت مردم کشورهای مختلف اسلامی بدون تبعیض بوده و با قدرت تمام از مسائل سرنوشت ساز ملت های اسلامی از جمله مسئله فلسطین دفاع کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha