جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با هر سرفه یک شخص بیمار، ۲۰۰ میلیون ذره ویروس در محیط پخش می‌شود که این موضوع نشان دهنده اهمیت استفاده از ماسک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، دکتر رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ظهر امروز در نشست خبری کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونای استان همدان، اظهار داشت: با هر سرفه یک شخص بیمار، ۲۰۰ میلیون ذره ویروس در محیط پخش می‌شود که این موضوع نشان دهنده اهمیت استفاده از ماسک را به خوبی نشان می‌دهد.

وی با اشاره به نقش برگزاری مراسمات عروسی و عزا در انتشار این بیماری، بیان کرد: در عروسی که ۷۰۰ نفر در آن حضور دارند، احتمال ابتلای ۷۰ تا ۱۰۰ نفر در آن وجود دارد، و همین یک مراسم می‌تواند ظرفیت کامل یک بیمارستان را پر کند.

حیدری مقدم با تأکید بر اینکه برگزاری چنین مراسمی هزاران مشکل را در ابعاد مختلف ایجاد خواهد کرد، گفت: اولویت جدی مردم باید استفاده از ماسک و سپس فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت کامل بهداشت فردی باشد و رعایت این موارد مهم ترین راه برای مقابله با انتشار ویروس است.

وی نقش رسانه‌ها را در آگاهی بخشی اجتماعی بسیار مهم خواند و مطرح کرد: از رسانه‌ها می‌خواهیم که مسئولیت‌پذیری اجتماعی را در جامعه ترویج دهند و در اجرای این طرح یاور ما باشند، چرا که مسئولیت پذیری اجتماعی از مهمترین عوامل بازدارنده شیوع ویروس کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: رسانه‌های استان با اطلاع رسانی هر گونه تجمع غیرقانونی خطرآفرین، می‌توانند گام مهمی را در جلوگیری از بیمار شدن دیگران هم استانی ها بردارند تا در سریع ترین زمان برخورد قانونی با مسببان آن انجام خواهد گیرد.

وی با بیان اینکه حضور بی‌مورد در اجتماعات یکی از عوامل مهم شیوع کرونا است، گفت: امروز باید مردم را به سمت خرید اینترنتی ترغیب کنیم و این کار نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha