جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
منصوری سپهر - کراپ‌شده

حوزه/ در مراسمی با حضور آیت‌الله موسوی اصفهانی، حجت الاسلام منصوری سپهر به عنوان مدیر جدید مدرسه قرآنی امام حسین(ع) معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ظهر امروز در مراسمی با حضور آیت‌الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان ضمن تقدیر از خدمات حجت الاسلام محسن کریمی، حجت الاسلام آیت الله منصوری سپهر به عنوان مدیر جدید مدرسه قرآنی امام حسین(ع) معرفی شد.

در این مراسم آیت‌الله موسوی اصفهانی با اشاره به خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته در مدت حضور حجت الاسلام کریمی در مدرسه قرآنی امام حسین(ع)، اظهار داشت: در طول تاریخ علمای بزرگی در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل بودند و این وظیفه امروز بر دوش من و شما قرار دارد تا بتوانیم شخصیت‌های بزرگی را تحویل جامعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سال‌ها است که دین مردم توسط حوزه‌های علمیه نگه داشته شده است و امروز نیز باید با ادامه دادن مسیر همان علما در به تحقق رسیدن این هدف قدم برداریم.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام کریمی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مدرسه قرآنی امام حسین(ع)، بیان کرد: در این مدرسه علاوه بر دروس اختصاصی حوزه، اعم از فقه، ادبیات عرب، اصول و کلام، طریقه‌ حفظ تخصصی قرآن نیز به طلاب آموزش داده می‌شود تا پس از طی دوره ۶ ساله سطح یک، طلاب حافظ کل قرآن شوند.

وی علت افسردگی مردم را دور ماندن خانواده‌ها از قرآن و نهج‌البلاغه عنوان کرد و گفت: متأسفانه این روزها قرآن به عنوان زینت هر خانه در مراسم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالی که ما باید قرآن را درک کنیم و در آیات آن تدبر داشته باشیم.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه باید قرآن را در زندگی روزمره خود به کار گیریم، ابراز کرد: حفظ، تدبر و عمل به قرآن از اهداف اصلی مدارس قرآنی است تا بتوانیم از مهجوریت قرآن جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha