جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد هادی نظیری

حوزه/مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: درخواست ما از اصحاب رسانه این است که عملکرد سازمان تبلیغات را مورد نقد قرار دهند، چرا که این کار را موجب تعالی و ارتقا سازمان می‌دانیم و حتی بهترین نقد را مورد تقدیر قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمد هادی نظیری، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه خبرنگاران، سنگربانان و پیشقراولان حفظ کیان نظام اسلامی هستند، اظهار داشت: در سازمان تبلیغات، سند بالا دستی با عنوان گام دوم تبلیغ، در راستای بیانیه گام دوم ارائه شده است.

وی با بیان اینکه تغییرات محتوایی و ساختاری در سازمان تبلیغات در حال انجام است، گفت: یکی از وظایف اصحاب رسانه، انجام دیده بانی و شناسایی و کشف مسائل در فضای جامعه است، که البته تا حدودی در این حوزه ضعیف عمل شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: همه ما به دلیل دغدغه‌های موجود، هر یک در سنگری حضور داریم، بنابراین رسانه به عنوان چشم بیدار جامعه باید به دنبال ارائه تحلیل درست منطبق بر نظام معرفتی انقلاب اسلامی باشد تا یاری گر مجموعه‌های تصمیم گیرنده باشد.

وی، دومین نقش رسانه را تبیین خروجی و آثار کار عنوان کرد و گفت: آنچه بیشتر شاهد آن هستیم انتشار اخبار و رویدادها است، در حالی که باید به سمتی حرکت کنیم که خروجی‌ها و آثار کار منعکس شود و بتوانیم با تحلیل دقیق از وقوع آسیب‌های بعدی جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام نظیری تاکید کرد: یک مدیر باید بداند اگر طرحی را اجرا می‌کند، رسانه‌ها آثار آن را موشکافانه دنبال خواهند کرد، بنابراین آنقدر مدیر باید از رسانه بترسد که بدون تفکر دست به اقدامی نزند.

وی با بیان اینکه امام(ره) و مقام معظم رهبری مردم را دارای نقش نظارتی بر مسئولان می‌دانستند، عنوان کرد: مردم باید در بسیاری از مسائل مهم انقلاب به ایفا نقش هدایت گری بپردازند و از انحراف مسئولان جلوگیری کنند.

مردم با ایفای نقش هدایت گری، از انحراف مسئولان جلوگیری کنند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان حلقه وصل مسئولان و مردم را رسانه برشمرد و مطرح کرد: رسانه باید به نحوی باشد که مردم از طریق آن عمل مسئولان را ببینند و مسئولان هم رفتارهای جامعه را مشاهده کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در برگزاری مراسم عید غدیر، خاطر نشان کرد: در حدود دو ماه قبل ستاد مردمی غدیر در استان همدان شکل گرفته است و به دنبال آن هستیم تا غدیر متفاوتی را امسال رقم بزنیم.

حجت الاسلام نظیری تصریح کرد: به دلیل شرایط موجود، امسال در عید غدیر با وضعیت کرونا مواجه هستیم، و لذا نیازمند تغییر رویکرد در برگزاری برنامه ها، از برنامه‌های اجتماعی در فضای بسته به برگزاری مراسم در فضای باز هستیم.

وی، آذین بندی و نصب پرچم در سطح شهر، اجرای برنامه‌های خیابانی و کاروان خودرویی را از دیگر برنامه‌های ایام عید غدیر عنوان کرد و یادآور شد: سنت غلطی ایجاد شده است که تنها روز غدیر جشن گرفته می‌شود، در حالی که تا پایان ماه ذی‌الحجه چندین جشن در رابطه با امام علی(ع) را داریم که در همه آنها می توان مراسم برگزار کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با اعلام تشکیل ستاد برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم، ابراز کرد: به دلیل محدودیت‌های موجود پس از شیوع ویروس کرونا، دستورالعمل‌های بهداشتی متناسب محرم در این ستاد تدوین شده است که در اختیار هیئت‌ها قرار خواهیم داد.

به دنبال مردمی کردن جشن غدیر هستیم

وی با بیان اینکه در ستاد غدیر و اعتکاف نقش اصلی بر عهده مردم است، خاطر نشان کرد: در غدیر نیز تلاش بر این است که نقش مردم پر رنگ‌تر شود و شرایط حضور جدی مردم در میدان را فراهم کنیم.

حجت الاسلام نظیری در پایان با تقدیر از عملکرد اصحاب رسانه در استان همدان، عنوان کرد: درخواست ما از اصحاب رسانه این است که عملکرد سازمان تبلیغات را مورد نقد قرار دهند، چرا که این کار را موجب تعالی و ارتقا سازمان می‌دانیم و حتی بهترین نقد را مورد تقدیر قرار خواهیم داد.

در آغاز این جلسه، رضا ویسی مدیر روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان همدان خواستار تعامل قوی تر خبرنگاران و اصحاب رسانه با سازمان تبلیغات شد.

مهرداد حمزه، مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان نیز با اشاره به عید غدیر و اهمیت تبیین این عید بزرگ در جامعه از برگزاری چند مراسم از جمله مسابقه مطالعه خطبه غدیر در بین اصحاب رسانه خبر داد.

گفتنی است در پایان این مراسم نیز از امیرحسین اذکائی خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان همدان تقدیر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha