جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حادثه سایت هسته ای نطنز

حوزه/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بر اساس توضیحات رئیس سازمان انرژی اتمی درباره حادثه نطنز، سناریوهای مختلفی در دست بررسی است که نتایج قطعی آن به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، پنج شنبه ۱۲ تیرماه بود که بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی از وقوع حادثه‌ای در سایت هسته‌ای نطنز خبر داد و گفت: یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد.

پس از این رخداد، برخی اکانت‌های رسانه‌ای صهیونیستی و رسانه های معاند، بلافاصله این حادثه را به اقدامات خرابکارانه نسبت دادند.

بیشتر بخوانید:

مشخص شدن علت حادثه سایت هسته ای نطنز

توضیحات نماینده نطنز در مجلس درباره حادثه سایت هسته ای

کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم در یک موضع گیری با تاکید بر محدود بودن خسارت وارد شده به سوله در دست احداث در مجتمع هسته ای شهید احمدی روشن نطنز، اعلام کرد که در محل وقوع حادثه هیچگونه مواد هسته ای وجود نداشته و موضوع نشت مواد رادیو اکتیو در وقوع این رخداد کاملا منتفی است.

رحمت الله فیروزی پوربادی، نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به گمانه‌زنی‌ برخی رسانه‌ها؛ حمله سایبری به سایت هسته‌ای نطنز را کاملا بی اساس اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه نطنز

بررسی این حادثه در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم قرار گرفت و پای علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی کشاند.

حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در کمیسیون امنیت ملی

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست بعدازظهر این کمیسیون، گفت: در این جلسه رئیس سازمان انرژی اتمی گزارشی درباره روند فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان ارائه کرد و همچنین در جریان دیدگاه اعضای کمیسیون نیز قرار گرفت.

وی، همکاری‌های کشورمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادوار اخیر را یکی از محورهای این نشست عنوان کرد و افزود: به گفته آقای صالحی، متاسفانه در قطعنامه اخیر شورای حکام اطلاعات مورد ادعای سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی مبنای درخواست دسترسی آژانس بوده که مورد انتقاد ما است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی با ارائه توضیحاتی درباره حادثه سایت نطنز، تصریح کرد سناریوهای مختلفی درباره این حادثه در دست بررسی است و نتایج قطعی آن به زودی اعلام می‌شود.

وی افزود: کارشناسانی از بخش‌های مختلف امنیتی و اطلاعاتی همه جوانب موضوع را بررسی کردند، طبق اعلام شورای عالی امنیت ملی نیز دلایل این حادثه کاملاً تشخیص داده شده، اما فعلاً به دلایل امنیتی نتیجه این بررسی‌ها اعلام نشده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha