سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید علاق

حوزه/ سید علی العلاق گفت: آیت الله سیستانی دام ظله همواره حامی و حافظ عراق و ملت و نظام آن بوده و پس از سال ۲۰۰۳ در تاسیس نظام حاکم عراق نقش داشتند و اجازه ندادند قانون اساسی کشور توسط بیگانگان تنظیم شود.

حجت الاسلام سید علی العلاق رئیس مجمع عراقی وحدت اسلامی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» گفت: آیت الله سیستانی دام ظله همواره حامی و حافظ عراق و ملت و نظام آن بوده و پس از سال ۲۰۰۳ در تاسیس نظام حاکم عراق نقش داشتند و اجازه ندادند قانون اساسی کشور توسط بیگانگان تنظیم شود و خواستار تشکیل کمیته ای تخصصی و عراقی برای نوشتن قانون اساسی شدند و این اتفاق نیز رخ داد و علاوه بر این آیت الله سیستانی ملاقات با هیچ مسئول آمریکایی را از زمان ۲۰۰۳ تا کنون نپذیرفته اند و همواره تجاور به حقوق ملت فلسطین توسط اسرائیل غاصب را محکوم کرده و خواستار یاری مردم فلسطین شده اند.

ترجمه گفتگو  را بخوانید:

حوزه: نظر شما درباره انتشار کاریکاتور اهانت آمیز به آیت الله سیستانی توسط روزنامه الشرق الاوسط چیست؟

ما اقدام خطرناک روزنامه الشزق الاوسط در اهانت به مقام مرجعیت اعلای نجف اشرف را به شدت محکوم می کنیم و آن را یک توهین عمدی به تمام شیعیان جهان و برافروختن آتش جنگ طایفه ای تلقی می کنیم که خطر آن کمتر از توطئه داعش نیست.

حوزه: به نظر شما پشت پرده این جنگ رسانه ای در اهانت به مرجعیت دینی عراق و بزرگان دینی چیست؟

تردیدی نیست که شکست توطئه داعش از سویی و پیروزی بزرگ عراق در برابر آن جنایتکاران و همچنین نقش بزرگ آیت الله سیستانی حفظه الله در این پیروزی از طریق صدور فتوای جهاد مقدس و رهبری ملت و حمایت از نیروهای امنیتی و همچنین نقش ایشان رد حفظ حاکمیت و وحدت عراق و جلوگیری از کشت و کشتار طایفه ای و حمایت از روند اصلاح اجتماعی و حمایت از نظام سیاسی عراق، این روزنامه وابسته به دشمنان عراق را بر آن داشت تا دست به یک اهانت غیر حرفه ای بزند تا به خیال خود مرجعیت و نقش رهبری و تاثیرگذار آن را در عراق تضعیف کند و در نتیجه به دولت و ملت عراق ضربه بزند.

حوزه: آیا واقعا مرجعیت در کار دولت دخالت می کند یا اینکه نقش ایشان حمایت و نظارت کلی بر دولت است؟ شما نقش مرجعیت در ناکام گذاشتن توطئه های صهیونیستی و غربی در عراق با توجه به شتابزدگی عربستان در برقراری رابطه با این رژیم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آیت الله سیستانی دام ظله همواره حامی و حافظ عراق و ملت و نظام آن بوده اند و پس از سال ۲۰۰۳ در تاسیس نظام حاکم عراق نقش داشتند و اجازه ندادند قانون اساسی کشور توسط بیگانگان تنظیم شود و خواستار تشکیل کمیته ای تخصصی و عراقی برای نوشتن قانون اساسی شدند و این اتفاق نیز رخ داد و علاوه بر این آیت الله سیستانی ملاقات با هیچ مسئول آمریکایی را از زمان ۲۰۰۳ تا کنون نپذیرفته اند و همواره تجاور به حقوق ملت فلسطین توسط اسرائیل غاصب را محکوم کرده و خواستار یاری مردم فلسطین شده اند.

ایشان همچنین همواره کشورهای جهان را به پرهیز از دخالت در امور عراق دعوت کرده اند و از دولت نیز خواسته اند زیر بار فشار بیگانگان نرود و حاکمیت عراق را حفظ کند و این نشان دهنده نقش بزرگ ایشان در حفظ حاکمیت عراق است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    شیعه، سنی، کرد و ایزدی نسبت به ایت ا...العظمی سیستانی مرجع عالیقدر مسیول اند که هتک حرمت از جانب مزدوران سردمداران امریکایی است که قصد تجزیه عراق را داشتند و با درایت و هوشیاری حلقه ی برادری شیعه و سنی و کرد و ایزدی را به عراق یکپارچه تبدیل کرد، عراق متعلق به جوانان عراقی است، جوانانی که با غیرت عراق را خواهند ساخت، سوریه، لبنان، افغانستان و...متعلق به جوانان باایمانی است که کشورشان را خواهند ساخت و نخواهند گذاشت انانکه با جنگ صلیبی وارد شدن، اسلام را با شجره ی خبیثه ی داعش با نام اسلامی دولت اسلامی عراق و شام خراب کنند، خدا در تجلی ملتها نخواهد گذاشت و هیچ یک از ادیان الهی این رزالتها را برای مادیات و دنیاطلبی و یکجانبه گرایی که منیت شیطانی است قبول ندارند و به بند کردن ملتها نتیجه ای جز عذاب الهی نخواهد داشت