جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید عبدالقادر آلوسی رئیس شورای علمای رباط محمدی عراق

حوزه/ سید عبدالقادر الحسنی الآلوسی در گفتگوی ویژه با حوزه گفت: به شدت اقدام روزنامه سعودی الشرق الاوسط در اهانت به رهبر بزرگ عراق را محکوم می کنیم و اهانت به آیت الله سیستانی را اهانت به تمامی عراقی ها می دانیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید عبدالقادر الحسنی الآلوسی رئیس شورای علمای رباط محمدی عراق در گفتگوی ویژه با سیرویس بین الملل خبرگزاری حوزه گفت: به شدت اقدام روزنامه سعودی الشرق الاوسط در اهانت به رهبر بزرگ عراقی را محکوم می کنیم و اهانت به حضرت آیت الله سیستانی را اهانت به ما و تمامی عراقی ها می دانیم؛ چراکه ایشان رهبر تمامی عراقی ها هستند و در تمامی موضع گیری های معظم له هیچ فرقی میان عراقی ها قائل نشدند.

ترجمه متن گفتگو به شرح زیر است:

حوزه: دیدگاه و موضع شما در خصوص انتشار کاریکاتور توهین آمیز به حضرت آیت الله سیستانی در روزنامه سعودی الشرق الاوسط چیست؟

به شدت اقدام روزنامه سعودی الشرق الاوسط در اهانت به رهبر بزرگ عراقی را محکوم می کنیم و اهانت به حضرت آیت الله سیستانی را اهانت به ما و تمامی عراقی ها می دانیم؛ چراکه ایشان رهبر تمامی عراقی ها هستند و در تمامی موضع گیری ها و دفاع از وطن، معظم له هیچ فرقی میان عراقی ها قائل نشدند.

حضرت آیت الله سیستانی در رفع محاصره غذایی منطقه "حدیثه"، "البغدادی" و اردوگاه های آوارگان تمامی استان ها نقش مهمی داشتند و زمانی که اهالی آنجا از نزدیکان دست یاری شستند، علی رغم خطرناک بودن اضاع میدانی، ایشان به همراه طلاب حوزه علمیه و کارکنان آستان مقدس حسینی مواد غذایی و دارو فرستادند و همچنان این کمک رسانی به مناطق ما و حمایت از نیازمندان ادامه دارد.

به کسانی که در پشت پرده این اهانت هستند، می گوییم: شایسته بود که اعراب و مسلمانان به همچنین مرجع حامی تمامی عراقی ها، دست یاری و حمایت و همکاری در جهت اعمال صالح و آنچه خیر و وحدت امت در آن است، دراز کنند.

تفرقه، فروپاشی، از هم گسستگی، شعله ور کردن آتش فتنه، کشتار ملت ما و آواره کردن و هجرت آنان که از قبل انجام دادید و همچنان ادامه می دهید، کافی است. هرگز در فریب و نیرنگتان موفق نخواهید شد و عراق با ملت آن متحد و قدرتمند باقی خواهد ماند.

حوزه: چه چیزی در پشت پرده جنگ رسانه ای و اهانت به مرجعیت عراق و رهبران بزرگ دینی وجود دارد؟

این اقدام تازه ای نیست که اعراب با رسانه رهبران عراقی را هدف قرار می دهند. آنان پیشتر انتحاری ها را با بمب ها برای کشتار عراقی ها با تمامی عناوین دینی، علمی و اجتماعی فرستادند و زمانی که عراقی ها بر سلاح جنگی آنان پیروز شدند، از ابزار رسانه برای فتنه انگیزی و نابودی وحدت و همزیستی مسالمت آمیز ما، علیه عراقی ها استفاده کردند.

حوزه: آیا واقعاً مرجعیت دینی در حاکمیت عراق و روند دولت دخالت می کند یا حافظ امنیت کشور است؟

مرجعیت نجف اشرف حافظ حاکمیت، وحدت، امنیت و استقرار عراق بوده و هست و نعمت هایی هستند که عراقی ها به آن لقب سوپاپ اطمینان دادند؛ چراکه موضع گیری های آنان همیشه حافظ امنیت، استقرار و حدت عراق بوده است.

حوزه: نظر شما در خصوص نقش مرجعیت دینی در شکست طرح های صهیونیستی و  غربی در عراق و همچنین تلاش سعودی ها برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل چیست؟

به فضل خداوند متعال، مرجعیت دینی از موضع تاریخی امت در قبال مسئله فلسطین محافظت کرده و هیچ وقت به دنبال نفاق و مزدوری در امت نبوده، همچنان که برخی اعراب به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha