چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عبد الهادی السعداوی نماینده مجلس عراق

حوزه/ عبد الهادی السعداوی نماینده مجلس نمایندگان عراق گفت: دولت عراق نباید در خصوص مسائل مربوط به اهانت به رهبران و مراجع بی تفاوت باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، عبد الهادی السعداوی نماینده مجلس نمایندگان عراق گفت: دولت عراق نباید در خصوص مسائل مربوط به اهانت به رهبران و مراجع بی تفاوت باشد.

السعداوی اهانت به حضرت آیت الله سیستانی را تلاشی ناامیدانه برای فتنه انگیزی در میان فرزندان ملت یکپارچه عراق دانست که بعد از شکست تمامی طرح ها و توطئه های خبیث علیه عراق انجام می گیرد.

نماینده مجلس نمایندگان عراق با بیان اینکه رسانه های سعودی بار دیگر شیوه طایفه گری و کینه آشکار خود علیه رهبران دینی و تلاش برای اهانت به اعتقادات را نشان دادند، تصریح کرد: این اقدام بیانگر سیاست آل سعود وهابی است.

وی اقدام روزنامه سعودی الشرق الاوسط را در اهانت آشکار به حضرت آیت الله سیستانی به شدت محکوم کرد و گفت: ایشان شخصیتی است که با فتوای مبارک خود عراق و ملت آن را از طرح های تکفیری آل سعود نجات داد.

این نماینده عراقی تمامی قدرت های ملّی از اقشار مختلف را به موضع گیری در مخالفت با این اقدام و محکومیت این اهانت عامدانه به عراقی ها دعوت کرد.

عبد الهادی السعداوی تأکید کرد: دولت عراق نباید در قبال مسائل مربوط به بی احترامی و اهانت به کرامت رهبران و مراجع بزرگوار بی تفاوت باشد، بلکه باید مانع تکرار آن شود تا همگی بدانند که عراقی ها دژ محکمی برای مرجعیت دینی بوده و هستند و جان خود را فدا می کنند؛ چراکه مرجعیت دینی خیمه ای است که در سایه آن قرار دارند.

شایان ذکر است که روزنامه سعودی الشرق الاوسط با انتشار کاریکاتوری به آیت الله سیستانی اهانت کرده بود که شخصیت های دینی و سیاسی در سطح عراق و بین الملل آن را محکوم کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha