پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پرچم عربستان سعودی

حوزه/ کانون وکلای نجف اشرف از تشکیل تیمی از وکلا برای شکایت از روزنامه الشرق الاوسط در پی اهانت به حضرت آیت الله سیستانی خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کانون وکلای نجف اشرف از تشکیل تیمی از وکلا برای شکایت از روزنامه شرق الاوسط در پی اهانت به حضرت آیت الله سیستانی خبر داد.

علی الشیبانی رئیس کانون وکلای نجف اشرف گفت: با شدید ترین عبارات، اهانت آشکار روزنامه وهابی شرق الاوسط به جایگاه مرجعیت از طریق انتشار کاریکاتور موهن در مورد آیت الله سیستانی را محکوم می کنیم و آن را نشانه کینه بزرگ این روزنامه زرد علیه عراق می دانیم.

وی افزود: بعد از اینکه آیت الله سیستانی از عراق دفاع کردند و با فتوای مبارک خود و خون پاک قهرمانان عراقی از آن محافظت نمودند و توطئه بزرگ اشغال عراق توسط گروهک های تروریستی داعش را ناکام گذاشتند، می بینیم که این روزنامه با اهانت به آیت الله سیستانی، به تمامی اقشار ملت عراق توهین می کند.

رئیس کانون وکلای نجف اشرف تصریح کرد: ما این تعرض آشکار را محکوم می کنیم، برای شکایت علیه مدیر مسئول این روزنامه و کسی که اقدام به طراحی این کاریکاتور توهین آمیز کرده اقدام خواهیم کرد و تیمی از وکلا برای این امر تشکیل خواهد شد.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط دیروز جمعه با انتشار کاریکاتوری توهین آمیز از آیت الله سیستانی، ایشان را به نقض حاکمیت عراق متهم کرده است.

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در بیانیه اهانت روزنامه شرق الاوسط به آیت الله سیستانی را محکوم کرده و گفت: این روزنامه تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و به هویت عراقی ها توهین کرده است.

هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق نیز در بیانیه ای توهین این روزنامه به آیت الله سیستانی را محکوم کرد و اشاره کرد: این اهانت بیانگر رفتار منحرفانه و خصمانه عربستان سعودی علیه عراق است.

وی افزود: رژیم نادان آل سعود بار دیگر تمامی خطوط قرمز و ارزش های والای ملت عراق را زیر پا گذاشته و از طریق روزنامه زرد شرق الاوسط به آیت الله سیستانی اهانت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha