پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حیدر العبادی

حوزه/ شیخ قبیله شمّر گفت: کسانی که این گزارش دروغین را سرهم کرده اند، گویا فراموش کرده اند چه خون هایی از این مردم برای دفاع از سرزمین و ناموس عراق بر زمین ریخته شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز یکشنبه همزمان با اوج گرفتن حضور زائران اربعین حسینی در کربلا و حضور میلیون ها نفر از عاشقان و شیعیان اهل بیت از عراق و کشورهای مختلف جهان در این شهر مقدس، روزنامه الشرق الاوسط که سیاست های وابسته به استعمار انگلستان و عربستان سعودی دارد، در اقدامی خبیثانه به جای پوشش دادن این حضور میلیونی و موج اشک و آه و نماز جماعت های باشکوه و دعاهای شیعیان در این مراسم که همه نشان از وحدت و همبستگی و عظمت شیعیان دارد، در گزارشی دروغین و ساختگی به نقل از سازمان بهداشت جهانی ادعا کرد که آمار باردار شدن غیر قانونی در میان زنان کربلا افزایش یافته که این ادعا نیز بلا فاصله با تکذیب سازمان بهداشت جهانی همراه شد.

در اعتراض به این اقدام گستاخانه روزنامه سعودی الشرق الاوسط علاوه بر شخصیت های مختلف علمی ، سیاسی و حقوقی عراق را در پی داشت.

 

حیدرالعبادی: هر ضربه را به دوضربه پاسخ می دهیم

در این زمینه حیدرالعبادی نخست وزیر عراق روز دوشنبه از رسانه های عربی خواست دست از اهانت به مردم عراق بردارند و تاکید کرد هر ضربه ای را که در این راستا از سوی مؤسسات تفرقه افکن بر ما وارد شود، با دو ضربه پاسخ می دهیم.

وی افزود: متاسفانه برخی رسانه ها از هر وسیله ای برای اهانت به مردم عراق استفاده می کنند، اما دولت عراق این اجازه را به آنها نمی دهد.

العبادی از رسانه ها خواست دست از فتنه انگیزی میان مردم عراق و اهانت به این مردم شریف دست بردارند؛ چراکه مردم عراق مردمی قهرمان و با کرامت و شهامت هستند و همواره از سرزمین و ناموس خود دفاع کرده اند و به کسی اجازه اهانت نمی دهند و ما هر ضربه ای را که در این زمینه بر ما وارد شود با دو ضربه پاسخ می دهیم.

 

شیخ قبیله شمّر: عشایر اجازه اهانت به شرافت مردم عراق را نمی دهند

شیخ عبدالله الیاور، شیخ قبیله شمّر و دبیرکل جنبش العدل و الاصلاح عراق نیز ضمن محکوم کردن اهانت روزنامه الشرق الاوسط به مردم کربلا گفت: ما از سوی قبیله شمّر با هرگونه بی احترامی و اهانت به شرافت مردم عراق مخالفیم.

وی افزود: کسانی که این گزارش دروغین را سرهم کرده اند گویا فراموش کرده اند چه خون هایی از این مردم برای دفاع از سرزمین و ناموس عراق بر زمین ریخته شده و البته این اولین بار نیست که یکی از استان های عراق مورد اهانت واقع می شود و پیش از این نیز مردم استان نینوا نیز با چنین گزارش هایی مورد اهانت واقع شدند، اما این یاوه گویی ها تاثیری در شرافت و  بزرگی و اراده مردم و عشایر عراق ندارد.

الیاور در پایان بیانیه خود دولت عراق را مسئول دفاع از حرمت و آبروی مردم و مقدسات آنها دانست و از دولت خواست در بازخواست کسانی که به مردم عراق گستاخی کرده اند کوتاهی نکند.

 

طارق حرب: اهانت الشرق الاوسط یک جنایت تروریستی است

طارق حرب کارشناس حقوقی نیز ادعاهای دروغین روزنامه الشرق الاوسط آن هم در ایام زیارت اربعین را اقدامی خطرناک از سوی آنها دانست که پیامدهای حقوقی، سیاسی و اخلاقی سنگینی برای آنها در پی خواهد داشت و آن را دارای تاثیراتی دانست که با معذرت خواهی و تکذیب از بین نخواهد رفت.

وی افزود: هدف سازندگان این شایعه و دروغ روشن است، آنها می خواهند بر قداست و عظمت پیاده روی اربعین و حضور میلیونی شیعیان عراق و جهان در کربلا تاثیر بگذارند و از اهمیت، عظمت و قداست آن بکاهند.

حرب خاطر نشان کرد: عذرخواهی این روزنامه سودی برای تبرئه آنها ندارد، زیرا کاری که این روزنامه کرده اهانت به چند نفر یا یک گروه محدود نبوده که اکنون بتواند از آنها عذرخواهی کند، بلکه این یک جنایت عمومی است که مربوط به یک مراسم مقدس و میلیون ها نفر مسلمان شیعه می شود و عذرخواهی زمانی فایده دارد که این روزنامه یک نفر یا چند نفر را متهم کرده باشد نه میلیون ها نفر را.

مسئولان باید بدانند که جنایتی که این روزنامه مرتکب آن شده نیاز به شاکی خصوصی ندارد، زیرا یک جرم شخصی نیست بلکه این روزنامه به احساسات دینی مردم توهین کرده و شعائر دینی آنها را تحقیر کرده و از این رو خبرنگار این روزنامه و کسی که این اطلاعات دروغ را در اختیار وی گذاشته مرتکب یک جنایت تروریستی شده اند که قانون مبارزه با تروریسم بر آن صدق می کند چون از حدود و چهارچوب قانونیِ آزادی بیان خارج شده اند و به امنیت و سلامت جامعه ضربه زده اند.

 

شکایت سه نفر از وکلای عراقی از مسئولان الشرق الاوسط در بغداد

گفتنی است پس از این اقدام الشرق الاوسط، سه نفر از وکلای عراقی ضمن تنظیم یک شکواییه و تقدیم آن به دادگاه الکراده از حمزه مصطفی مدیر دفتر الشرق الاوسط در بغداد و معد فیاض خبرنگار این روزنامه به خاطر اهانت به میلیون ها زائر عراقی و غیر عراقی و اهانت به مردم کربلا و عراق شکایت کرده اند و از دادگاه خواسته اند اقدامات قانونی را جهت بازخواست و بازداشت این افراد انجام دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha