یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عبدالجلیل الزبیدی

حوزه / کارشناس عراقی گفت: پیروزی عراق بر داعش و پیروزی هایش بر تروریسم جهانی و نیز اداره مناسب مراسم اربعین و تصویری كه در جهان منعکس شد، غیر از خواست و اراده نظام سعودی بود و در برابر استراتژی و برنامه هایی قرار داشت که آنها در طول ۱۳ سال برای عراق در نظر گرفته بودند...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روزنامه الشرق الاوسط در روز یکشنبه گذشته در یک گزارش خبری اهانت آمیز به زنان جنوب عراق و به دلیل خشم شدید از کنگره عظیم اربعین حسینی ٬ سعی کرد اذهان عمومی را از این آیین بزرگ منحرف کند."الشرق الاوسط" در گزارشی درباره اربعین حسینی احمقانه مدعی شد که در این مناسبت، زنان و مردان به صورت نامشروعی با هم اختلاط می کنند و بر اثر آن هر ساله تعدادی از زنان عراقی به صورت غیر مشروع، باردار می شوند.

عبدالجلیل الزبیدی کارشناس عراقی با اشاره به تهمت و توطئه اخیر روزنامه الشرق الاوسط سعودی نسبت به زوار اربعین حسینی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه گفت: شایعه منتشر شده در روزنامه سعودی الشرق الاوسط آگاهانه و به طور حرفه ای منتشر شد و اهدافی را دنبال می کند.

وی ادامه داد:  سرزنش راهپیمایی چندین میلیونی و کم کردن ارزش آن و بد جلوه دادن صورت این گردهمایی جهانی  از جمله اهداف این روزنامه بود. همچنین از بین بردن تاثیر جریانی که راهپیمایی کربلا بر صدها میلیون مسلمان در جهان گذاشت از دیگر اهداف این روزنامه مغرض سعودی بود.

الزبیدی گفت:  با این اتهامات به دنبال فتنه انگیزی بین زوار ایرانی و دیگر کشورها بودند به ویژه با این شایعه، بسیج را هدف قرار دادند و اینکه شرکت کنندگان از شهروندان ایرانی نیستند و مشارکت ایرانی ها رسمی و دولتی بوده و مردمی نبوده است!

کارشناس عراق گفت:  این روزنامه مغرض و هتاک سعودی همچنین به جنوب عراق اشاره کرد و تلاش برای بر انگیختن فریاد هرج و مرج قومی عشایری ضد زائران در جنوب داشت.

وی خاطر نشان کرد: برای من هدف برجسته این شایعه آشکار است  و آن، کم جلوه دادن تصویری است که عراق امروز پیدا کرده و چیزی که تجمعی انسانی بیشتر از بیست میلیون در عراق گرد هم جمع آمدند .

کارشناس عراقی خاطر نشان کرد:  ادعاهای وارده در این روزنامه از روح و عقیده و توصیه های نظام آل سعود برای عراق سرچشمه می گیرد و به ویژه از حقد و کینه آنها نسبت به شیعه ناشی می شد چرا که راهپیمایی اربعین، رویداد جهانی هست که آرمان شیعه را به طور ایجابی آشکار کرد و در قالب گروهی که بیش از بیست میلیون نفر بودند به نمایش در آمد و از طرف دیگر تبلیغات سیاسی منفی که ارتش سایبری برای محافل وهابی طراحی کردند و سالها به دنبال سوق دادن به سمت شیعه گمراه و منحرفین و عزل شده ها هستند با شکست روبرو شد .

 الزبیدی گفت: پیروزی عراق بر داعش و پیروزی هایش بر تروریسم جهانی و نیز اداره مناسب مراسم اربعین و تصویری در جهان منعکس شد، غیر از خواست و اراده نظام سعودی بود و در برابر استراتژی و برنامه هایی قرار داشت که آنها که در طول 13 سال برای عراق در نظر گرفتند تا عراق حکومتی شکست خورده و شرایطی تحت طایفه گری داشته باشد با شکست مواجه شد.

 وی افزود: عراق از بحران تروریست و طایفی گری خارج شد هنگامیکه قانون و حاکمیت دولتی آغاز شد و افراد زیادی منتظرند بعد از پیروزی قاطعانه در موصل حتما سعودی منبع و اصل خطر برای عراق می شود اما در سایه دعا برای نیروهای عراقی پس از پیروزی به داخل اراضی سوریه ورود پیدا می کنند .

کارشناس عراقی گفت: این شایعه از طرف سازمان جهانی بهداشت تکذیب شد و به معنی شکست بزرگی برای ارتش الکترونیکی و فضای مجازی و ادعاهای محافل وهابی است و این موضوع منفی ضد راهپیمایان اربعین انتشار نیافت و محدود به خود عربستان سعودی شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز حکومت بحرین شایعه انتشار وبا در کربلا را رواج داد و دستگاه امنیت مصر هم مانع سفر شیعیان مصری به کربلا شد؛ در آن سال انگشت اتهام به سمت (استانی در ایران) رفت و به طور عمد در فرودگاه ها تاخیر می انداختند و فرصت سفر به عراق از دست شیعیان می رفت.

وی در پایان گفت:  این شایعه و ضجه روزنامه سعودی از آن جهت است که میلیون ها مسلمان ملاحظه کردند که 20 میلیون نفر در مکان کوچکی به نام کربلا جمع شدند بدون آنکه مشکلی برای کسی پیش بیاید و یا جرثقیلی سقوط کند!  .

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha