جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اهانت الشرق الاوسط به مردم عراق

حوزه/ خالد الملا گفت: الشرق الاوسط سیاست های داعش را دنبال می کند و از این رو به محض اینکه آثار شکست داعش در میدان جنگ ظاهر شد به خیانت و فحاشی رو آورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته همزمان با اوج گرفتن حضور زائران اربعین حسینی در کربلا و حضور میلیون ها نفر از عاشقان و شیعیان اهل بیت از عراق و کشورهای مختلف جهان در این شهر مقدس، روزنامه الشرق الاوسط که سیاست های وابسته به استعمار انگلستان و عربستان سعودی دارد، در اقدامی خبیثانه به جای پوشش دادن این حضور میلیونی و موج اشک و آه و نماز جماعت های باشکوه و دعاهای شیعیان در این مراسم که همه نشان از وحدت و همبستگی و عظمت شیعیان دارد، در گزارشی دروغین و ساختگی به نقل از سازمان بهداشت جهانی ادعا کرد که آمار باردار شدن غیر قانونی در میان زنان کربلا افزایش یافته که این ادعا نیز بلا فاصله با تکذیب سازمان بهداشت جهانی همراه شد.

اما این اهانت گستاخانه الشرق الاوسط خشم اقشار مختلف شیعه و سنی مردم و مسئولان و علمای عراق را در پی داشت و در اظهار نظرهای مختلفی خواستار بسته شدن دفتر الشرق الاوسط در عراق و شکایت از این روزنامه شده اند.

 

رئیس تجمع علمای عراق: سکوت در برابر این اهانت جایز نیست

شیخ خالد الملا روحانی اهل سنت و رئیس تجمع علمای عراق در بیانیه ای به این مناسبت نوشت: اگر اتفاق بیفتد که یک روزنامه نگار در لبنان یا مصر یا عربستان با نروژ یا هرکشور دیگر جهان با وقاحت تمام با نوشتن مطلبی به شرافت و ناموس ساکنان آن کشور اهانت کند (همان گونه که امروز نیز به اما اهانت شده) چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در اینجا من قصد ندارم به بیان وقایع و اعتراض ها بپردازم و در مورد اتفاقاتی که در کشورهای مختلف در پی اهانت به شخصیت های اجتماعی رخ داده صحبت کنم، چون کلام طولانی می شود اما این مطالب موجود و نزد ما محفوظ است تا هرکسی نیاید و بخواهد خلتف واقع سخن بگوید.

نزد ما عرب ها شرافت و ناموس از پول و جان و منصب و هر چیز دیگری مهم تر است و جنگی که امروز مردم عراق در جبهه های آن جان می دهند و شهید می شوند برای دفاع از همین مقدسات و شرافت است، پس چگونه می توان تحمل کرد که عده ای بد دهان و ناسزاگو بیایند و به راحتی به ناموس مردم عراق اهانت کنند و چنین اتهام بزرگی را در روزنامه الشرق الاوسط به مردم عراق نسبت دهند آن هم روزنامه ای که در بغداد پایتخت عراق دفتر دارد و نسخه بغدادی آن هم چاپ و منتشر می شود!!

البته سازمان بهداشت جهانی به سرعت مطالب مندرج در این گزارش را تکذیب کرد و حتی اگر این سازمان هم تکذیب نکرده بود، باز هم مردم عراق بزرگ تر و شریف تر از آن هستند که در حدی باشند که این نویسنده تصور کرده است.

در اینجا اعلام می کنیم که عذرخواهی این روزنامه برای ما کافی نیست و حتی اگر از تمام تک تک مردم عراق هم عذرخواهی کنند باز هم کفایت نمی کند، زیرا به شرافت این مردم اهانت کرده و باید تمامی مؤسسات رسانه ای و سازمان های جامعه مدنی و نیروهای ملی در برابر این حملات و حملات مشابه آن بایستند.

همه بدانند مطبوعات بی حیا و زرد از هیچ خباثت و شیطنتی در رسیدن به اهداف سیاسی خود کوتاهی نمی کنند و همه در خدمت اهداف و جنایت های داعش هستند که به محض اینکه آثار شکست آنها در میدان جنگ ظاهر شد به خیانت و خنجر زدن از پشت روی می آورند، اما خنجری که امروز وارد کرده اند، هیچ عربی نمی تواند در برابر آن سکوت کند و علاوه بر این به زودی شاهد پیروزی های درخشان عراق در برابر اربابان تروریست خود نیز خواهید بود.

 

سید مقتدی صدر: دفتر الشرق الاوسط در عراق باید بسته شود

حجت الاسلام سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق نیز در پاسخ به سؤالی در این زمینه تهدید کرد که دفتر الشرق الاوسط در عراق را از راه های قانونی می بندیم.

وی افزود: خبر الشرق الاوسط دروغ است به ویژه اینکه سازمان بهداشت جهانی نیز آن را تکذیب کرد و انتشار چنین اخباری مایه ننگ یک رسانه است.

سید صدر ادامه داد: اگر این روزنامه از مردم عراق عذرخواهی نکند، آن را می بندیم و به هر حال این کار آنها اقدامی کثیف است و ما از دولت می خواهیم اقدامی قاطع در پاسخ به این اهانت انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: این روزنامه زیر نظر عربستان فعالیت می کندو عربستان باید به یاد داشته باشد که خود از کشورهای اسلامی است که بیشترین آمار الحاد و خروج از دین را در میان شهروندان خود دارد.

 

نائب رئیس پارلمان عراق: دولت عرق باید از این روزنامه شکایت کند

حجت الاسلام همام حمودی نائب رئیس پارلمان عراق نیز در واکنش به اهانت الشرق الاوسط خواستار شکایت قضایی عراق از این روزنامه شد و اافزود: این روزنامه نباید اجازه داشته باشد به فعالیت خود در عراق ادامه بدهد.

حمودی ادامه داد: دولت عراق باید از طریق بین المللی و با همکاری و همراهی سازمان بهداشت جهانی از روزنامه الشرق الاوسط سعودی شکایت کند، زیرا با نشر اخبار دروغ به مردم عراق اهانت کرده و مطالب دروغی را نیز به سازمان بهداشت جهانی نسبت داده که با تکذیب سریع این سازمان نیز مواجه شد.

وی افزود: فعالیت این روزنامه در عراق باید متوقف شود و تمام رسانه ها و نهادها از همکار یبه این روزنامه خودداری کنند؛ چراکه این اقدام اهانت آمیز آنها جنایتی است که نشان دهنده میزان گرایش های طایفه ای و کینه آنها نسبت به میلیون ها زائر امام حسین علیه السلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تست IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    0 0
    zxzxz