جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خالد الملا رئیس تجمع علمای عراق

حوزه/ میان پیامبر و حسین نوعی اتحاد و اتصال برقرار است که بر اساس آن می توان گفت هرکدام از آنها بخشی از دیگری است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  شیخ خالد الملا روحانی اهل سنت و رئیس تجمع علمای عراق در یادداشتی گفت:

 نام حسین بدون هیچ لقبی کافی و زیبا است تا چه رسد به اینکه القاب و اوصاف نیکو و زیبا نیز به نام او افزوده شود. چه می توان نوشت از امام شهید و پاک و پرهیزگاری که فرزند رسول خدا است و پیامبر(ص) درباره او فرمود: «حسین منی و أنا من حسین، أحبّ الله من أحبّ حسینا، الحسین سبط من الأسباط».

(حسین از من و من از حسینم، خداوند دوستداران حسین را دوست دارد، حسین از نوه های من است).

این روایت را احمد، ترمذی، ابن ماجه، ابن حیان و الحاکم روایت کرده اند و حاکم آن را صحیح دانسته و ذهبی هم نظر او را تایید کرده است.

درباره معنای این روایت، ابن ماجه در حاشیه السندی چنین نوشته: (حسین منی و أنا من حسین) یعنی میان من و او نوعی اتحاد و اتصال برقرار است که بر اساس آن می توان گفت هرکدام از ما بخشی از دیگری است.

در کتاب تحفة الأحوذی نیز مبارکفوری گفته: (حسین منی و أنا من حسین) همان طور که قاضی هم گفته به این معنا است که گویی پیامبر(ص) با نور وحی دانسته که در آینده چه اتفاقات و مصائبی میان امام حسین(ع) و اهل بیت و یاران او و میان دشمنان امام حسین(ع) اتفاق می افتد و آن دشمنان چگونه حرمت امام حسین(ع) و اهل بیت گرامی ایشان را زیرپا گذاشته و امام و فرزندان و برادران ایشان را شهید کرده و زنان امام را به اسارت می گیرند و از این رو پیامبر(ص) فقط از امام حسین نام می برد و می فرماید او و حسین در زمینه وجوب محبت و رعایت حرمت و دوری از پیکا به منزله یک وجود هستند.

بر این اساس هرکس حسین را دوست بدارد، پیامبر را دوست داشته و هرکس کینه حسین را در دل داشته باشد با رسول خدا دشمنی کرده و هرکس رسول الله(ص) را دشمن بدارد، با خدا دشمنی کرده و هرکس با حسین بجنگد، گویی با رسول خدا(ص) جنگیده و هرکس با رسول خدا(ص) بجنگد گویی با خدا جنگیده و سپس این معنا را با عبارت بعدی تاکید می کند و می فرماید: هرکس حسین را دوست بدارد خدا او را دوست دارد و بر این اساس، محبت حسین، موجب محبت پیامبر و محبت پیامبر نیز به منزله محبت خداوند است.

این مطالب قطره ای از دریای سخنانی بود که علما درباره امام حسین علیه السلام بیان کرده اند، اما برخی از آنها همچنان اصرار دارند خود را به ناشنوایی و نابینایی بزنند و درهای قلب خود را از درک حقایق ببندند و فقط به سخن هوا و هوس خود گوش می کنند.

خداوندا ما را از دوست داران حسین و پیروان راه او و شجاعت و اخلاق او قرار بده. سلام بر تو ای آقای من روزی که به دنیا آمدی و روزی که روح تو به سوی پروردگارت در اعلا علیین رفت و روزی که در روز حشر زنده می شوی و دوستداران خود را شفاعت می کنی.

خداوندا به حق دختر پیامبرت از تو می خواهیم برکت خود را بر این کشور و مردم آن فروفرستی و به ما نعمت آرامش و امنیت عطا کنی.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha