جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خالد الملا

حوزه/ شیخ خالد الملا رئیس تجمع علمای عراق، عربستان سعودی را به راه انداختن جوی خون در عراق و حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت: نبرد آزادسازی موصل باعث وحدت عراق می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ خالد الملا رئیس تجمع علمای عراق که یک نهاد علمایی اهل سنت در عراق است، عربستان سعودی را به راه انداختن جوی خون در عراق و حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت: نبرد آزادسازی موصل باعث وحدت عراق می شود.

وی افزود: عملیات آزادسازی موصل آخرین مرحله نابودی داعش در عراق است که این استان به زودی به دستان مردم  و طوایف مختلف عراق آزاد می شود و سخنان عربستان علیه بسیج مردمی هیچ اهمیتی برای ما ندارد، چون این خود سعودی ها هستند که در عراق جوی خون به راه انداخته اند نه بسیج مردمی و این نیروها در کنار ارتش عراق در آزادسازی موصل شرکت خواهند داشت.

الملا ادامه داد: کسانی که امروز داعیه دار جدا شدن نینوا از عراق و تشکیل اقلیم سنی در عراق هستند همان هایی هستند که داعش را وارد استان های عراق کردند، اما اکنون مردم عزم خود را برای آزادی موصل جزم کرده اند و همین عامل وحدت آنها شده است.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان روز دوشنبه ابراز نگرانی کرده بود که مشارکت بسیج مردمی عراق در آزادسازی موصل ممکن است جوی خون به راه بیندازد. این سخنان الجبیر در حالی است که دنیا شاهد قتل عام مردم یمن و به خاک و خون کشیده شدن کودکان وزنان یمنی از سوی آل سعود است .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha