شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خالد الملا

حوزه/ کنفرانس ژنو مشکلات را پیچیده تر می کند و موجب آزار اهل سنت نیز خواهد بود در حالی که عراق نیازمند کنفرانسی ملی و جامع است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ خالد الملا رئیس تجمع علمای عراق با اشاره به قرار برگزاری کنفرانس ژنو در مورد مرحله عراق پس از داعش گفت: این کنفرانس مشکلات را پیچیده تر می کند و موجب آزار اهل سنت نیز خواهد بود در حالی که عراق نیازمند کنفرانسی ملی و جامع است.

وی افزود: من تعجب می کنم که این کنفرانس چرا به جای کشورهای اروپایی در بغداد برگزار نمی شود و علاوه بر این چرا در آن از شخصیت های ملی شیعه و سنی دعوت نمی شود و این برای ما عجیب است که خیلی از شخصیت ها در این کنفرانس حضور ندارند به ویژه اینکه برخی از این شخصیت های دعوت شده نیز پیش از این کنفرانس های برگزار کرده و طرح هایی ارائه کرده اند که سودی نداشته مگر افزایش مشکلات اهل سنت عراق. و این کنفرانس نیز نخواهد توانست مشکلی را برای عراق حل کند.

رئیس تجمع علمای عراق گفت: برگزاری کنفرانسی که خواستار حقوق بخشی از  عراق باشد کار اشتباهی است؛ چراکه تمام مردم عراق در معرض خطر و تهدید تروریسم و کمبود امکانات قرار دارند و بهتر این بود که کنفرانسی ملی و فراگیر برگزار شود که ویژه یک گروه از مردم نباشد.

گفتنی است که به تازگی روزنامه الشرق الاوسط از مشارکت 6 نفر از سران اهل سنت عراق در کنفرانسی در ژنو خبر داده و گفته قرار است این کنفرانس به بررسی آینده اهل سنت عراق و چالش های مرحله پس از داعش بپردازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha