جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید علی العلاق

حوزه/ سید العلاق گفت: سرنوشت اهل سنت چیزی نیست که در یک نشست کوچک و با غیاب اهل سنت عراق بررسی شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید علی العلاق نماینده پارلمان عراق و عضو فراکسیون دولة القانون هرگونه کنفرانس درباره مسائل عراق را که در خارج کشور برگزار شود، دخالت آشکار در امور عراق و موجب تضعیف روند سیاسی داخل دانست.

وی افزود: کنفرانس ژنو برای بررسی عراق پس از داعش که با حضور برخی شخصیت های اهل سنت در حالی برگزار شد که حتی برخی شخصیت های سنی مانند سلیم الجبوری و احمد المساری نیز به آن اعتراض کردند و آنچه در ژنو رخ داد کنفرانس نبود، بلکه یک نشست مشورتی میان چند نفر بود.

العلاق ادامه داد: سرنوشت اهل سنت چیزی نیست که در یک نشست کوچک و با غیاب شرکای اهل سنت بررسی شود و بهتر این بود برخی مشکلات سیاسی و مساله آوارگان در داخل کشور حل و فصل و بررسی شود نه از طریق کنفرانس های خارجی.

وی افزود: برخی از همین شخصیت های شرکت کننده در نشست ژنو مانند رافع العیساوی و خمیس الخنجر از کسانی هستند که به داعش کمک کرده اند و اکنون تحت تعقیب دستگاه قضا هستند و ما تعجب کردیم که چرا برخی شخصیت های سنی حاضر شده اند به خارج کشور رفته و در کنار این افراد بنشینند و گفتگو کنند.

این نماینده پارلمان عراق گفت: یکی دیگر از اشتباهات بزرگی که برخی می خواهند مرتکب شوند این است که گمان می کنند بسیج مردمی ویژه طایفه خاصی از مردم عراق است و بر همین اساس می خواهند قانون بسیج مردمی را لغو کنند که این نیز اشتباه بزرگی است. این افراد باید بدانند که هرگونه کنفرانس در مورد مسائل عراق که در خارج کشور برگزار کنند موجب تضعیف روند سیاسی است و دخالت در امور کشور محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha