پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید کمال حیدری

حوزه / در شرایط کنونی عراق، اصلاحات از طریق حضور در خیابان ها و هرج و مرج ایجاد نمی شود، بلکه باید اصلاحات را از طریق مؤسسات و راه های قانونی پیگیری کرد، زیرا تظاهرات و هرج و مرج در شرایط کنونی عراق به صلاح نیست .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید کمال حیدری از روحانیون عراقی مقیم ایران در سخنانی در یکی از شبکه های ماهواره ای تظاهرات مقتدی صدر و پیروان او در عراق را ناامنیِ ویرانگر توصیف کرد و گفت: ما هم قبول داریم که در میان سیاستمداران عراقی فساد مالی و سیاسی وجود دارد.

وی افزود: تمام نیروهای سیاسی و مراجع دینی و مؤسسات جامعه مدنی همه بر این باورند که روند سیاسی عراق از وجود برخی نواقص و فساد سیاسی و مالی رنج می برد و از این رو همه بر ضرورت اصلاحات سیاسی اجماع دارند.

سید حیدری ادامه داد: در شرایط کنونی عراق، اصلاحات از طریق حضور در خیابان ها و هرج و مرج ایجاد نمی شود، بلکه باید اصلاحات را از طریق مؤسسات و راه های قانونی پیگیری کرد، زیرا تظاهرات و هرج و مرج در شرایط کنونی عراق به صلاح نیست و موجب ویرانی بیشتر می شود.

وی افزود: کسانی که اکنون به خیابان ها آمده اند، نمایندگانی در پارلمان دارند که می توانند از قدرت قانونی خود برای فشار بر نهادهای دولتی و قانونی و قضایی در جهت اصلاح روند سیاسی استفاده کنند.

حجت الاسلام حیدری در پایان سخنان خود گفت: نیروهای سیاسی به ویژه نیروهایی که می توانند مردم را به خیابان دعوت کنند، باید مراقب باشند خون و جان و کرامت شهروندان را وسیله ای برای رقابت های انتخاباتی قرار ندهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha