شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خالد الملا

حوزه/ شیخ خالد الملا رئیس تجمع علمای عراق گفت: رهبران سنی مذهب افراطی خارج عراق، سیاستمداران اهل سنت را در داخل کشور تحریک می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ خالد الملا رئیس تجمع علمای عراق گفت: برخی افراطیون خارج از عراق، سیاستمداران اهل سنت را در داخل کشور تحریک می کنند و این تحریک ها در وضعیت کنونی کشور تاثیر گذار است.

شیخ الملا گفت: دو شاخه هستند که اوضاع اهل سنت را در دست دارند؛ یکی از آن ها هیئت علمای مسلمان به رهبری "مثنی حارث الضاری" است و این موسسه مهره هایی داخل عراق و در نهادهای دینی دارد که در طیف دولتی و اجتماعی کار می کنند و شاخه دوم همان حزب بعث جدید که در زمینه سیاست فعال است و همین حزب بسیاری از احزاب سیاسی و گروه های مسلح تحریک می کند.

وی افزود: بسیاری از رهبران اهل سنت عراق مطابق دستورات این دو شاخه عمل می کنند و این دو نیز دستورات خود را از کشورهای دیگر از جمله عربستان، قطر، ترکیه می گیرند.

این روحانی اهل سنت از دولت و نیروهای امنیتی خواست تمام کسانی را که به این دو شاخه تروریستی گرایش دارند مورد تعقیب قرار دهند، چرا که این ها برای امنیت کشور تهدید بزرگی به شمار می روند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha