جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام باسم انصاری

حوزه / حجت الاسلام باسم انصاری گفت: در حال حاضر مهمترین کارما تنظیم و برنامه ریزی برای مشارکت در آزاد سازی موصل است وآمریکایی ها نمی خواهند این آزاد سازی انجام شود و موافق حضور و بسیج مردمی و مبلغان در این عملیات نیستند.

حجت الاسلام باسم انصاری از مبلغان مجاهد عراق و نماینده عقیدتی «الحشد الشعبی» و رییس سومین دوره مجمع عمومی طلاب عراقی است. وی در مصاحبه با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»با اشاره به مشارکت مبلغین و روحانیون عراقی در کنار سایر رزمندگان در مبارزه با داعش به بیان آخرین تحولات و برنامه های مبلغین جهادی در آزاد سازی فلوجه و برنامه های آزاد سازی موصل پرداخت.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به مشارکت فعال مبلغان در کنار رزمندگان و مجاهدان عراقی علیه تروریست های داعش گفت: خوشبختانه تعداد زیادی از مبلغان  از گروه های مجاهد همچون کتائب حزب الله در جنگ ها ی مختلف مبلغ اعزام می کنند و ما نیز که بخش توجیه عقایدی هستیم از قم مبلغین را برای ماموریت جهادی اعزام می کنیم .

وی ادامه داد: شعبه مرکزی توجیه عقایدی حشد الشعبی در بغداد هست. و مبلغان ما از قم در عملیات جزیره خالدیه و فلوجه مثل همیشه مشارکت فعال داشتند تا به پیروزی رسیدند و حدود 5 مبلغ در این عملیات ها به شهادت رسیدند.

مجاهد عراقی تصریح کرد : مبلغین از گروه های جهادی لجنه  العباس(ع) و  علی اکبر (ع) از زمان فتوای جهاد دفاعی تا امروز در جنگ مشارکت داشتند و حدود 65 روحانی از صدرو فتوای جهادی تاکنون به شهادت رسیدند .

مبلغان در خط مقدم مبارزه با دشمن حضور دارند

وی خاطر نشان کرد: مبلغین اعزامی در دو بخش نظامی وغیر نظامی فعالند و در واقع مبلغین جهادی ما هم رزمنده و هم مبلغ هستند و در خط اول مبارزه با دشمن در میان نیروهای عراقی تبلیغ می کنند و حضور رزمی تبلیغی دارند.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به سایر برنامه های مبلغان در حشد الشعبی گفت: دوره های آموزش قرآن کریم به طور مستمر برگزار می شود و برنامه های قرآنی در پایگاه ها و خطوط مقابله با دشمن اجرا می شود و از جمله برنامه های مبلغان احیای شب ها به قرآن و مناجات و برنامه های تلاوت ، حفظ ، و تفسیر قرآ ن و اقامه  نماز جماعت است .

مسوول توجیهی و عقیدتی حشد الشعبی به خبرگزاری حوزه گفت: همچنین برنامه های دیگر درباره شهدا و در راستای  حفظ آثار شهدا در دستور کار ما قرار دارد مانند تهیه نشریه ماهانه مبلغان و مجاهدین و مجله و کتاب پیرامون موضوعاتی چون جهاد و اخلاق برای رزمندگان توسط بخش عقایدی و  توجیهی حشد منتشر می شود.

روحانی عراقی تصریح کرد: مدیریت توجیه حشد الشعبی عراقی زیر نظر نخست وزیر وسازمانی رسمی در بغداد است و ما ده ها مبلغ را تحت پوشش داریم . و در مدت  3 سال حدود 300 ماموریت جهادی به عراق داشتیم و تا امروز اعزام های تبلیغی و جهادی ما ادامه دارد و شهدایی را  در این راه تقدیم کرده ایم.

آمریکایی ها مخالف آزادسازی موصل هستند

وی با اشاره به برنامه مشارکت مبلغان در آزاد سازی موصل گفت: در حال حاضر مهمترین کارما  تنظیم و برنامه ریزی برای مشارکت در آزاد سازی موصل است وآمریکایی ها و کردها نمی خواهند این آزاد سازی انجام شود و موافق حضور مشارکت حشد و مبلغان در این عملیات نیستند  ، آنها می دانند حشد الشعبی تاکنون چقدر پیشرفت داشته و قرار است در آینده  به کجا برسند ما نیز تصمیم داریم به طور فعال در این عملیات مشارکت داشته باشیم  و مبلغین ما از آمادگی کامل  برای شرکت در آزاد سازی موصل برخوردارند.

وی افزود : گروه های جهادی دیگر هم مبلغین اعزام می کنند و کار هماهنگی آن را ما انجام می دهیم به طوری که  در این عملیات ها جای خالی مبلغین وجود ندارد و در حال حاضربرنامه های هماهنگی در جریان است چراکه حضور مبلغین در جنگ و آزاد سازی مناطق از لوث دشمن بسیار مهم است.

روحانی عراقی با اشاره به تاثیر حضور روحانیان میان رزمندگان گفت: جمعیت حشد الشعبی از تعداد زیادی از نوجوانان تشکیل شده و ضرورت دارد بیش از پیش با مبانی دینی وجهاد آشنا شوند . مبلغین ما می خواهند انسان سازی از لحاظ دینی ،مذهبی و فرهنگی و معنوی انجام دهند و می خواهند یک مجاهد کامل از لحاظ معنوی و مادی بسازند و در حال حاضر  خدا را شاکریم که  در هر جنگ پیروز می شویم به طوری که  در روزهای اول جنگ با داعش پیروزی خیلی سخت بود اما امروز به برکت حضور مبلغان در میان رزمندگان،  مجاهد و رزمندگان  تا پیروزی و یا تا لحظه شهادت ایستادگی می کنند.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha