سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کربلا

حوزه/ به دلیل استمرار افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق، نصیف الخطابی استاندار کربلا گفت: امسال از استقبال علاقمندان به زیارت پانزدهم شعبان در استان کربلا معذور هستیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به دلیل استمرار افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق، نصیف الخطابی استاندار کربلا گفت: امسال از استقبال علاقمندان به زیارت پانزدهم شعبان در استان کربلا معذور هستیم.

الخطابی در گفتگوی تلویزیونی اشاره کرد: کربلا امسال از زئران زیارت شعبانیه استقبال نخواهد کرد؛ چرا که سلامت شهروندان مهم تر است و استان به صورت کامل توسط ارتش و پلیس بسته شده و ممکن است مجبور شویم که شهر را با موانع بتُنی ببندیم. ما با یک اپیدمی جهانی رو به رو هستیم و می خواهیم سلامتی همه را حفظ کنیم.

وی تأکید کرد: زائرانی که از کربلا برای زیارت حرم امام موسی کاظم (ع) به کاظمین رفته اند، قبل از ورود به کربلا در هتل ها و شهرک سید الاوصیاء در کربلا به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار گرفتند.

ادهم اسماعیل نماینده سازمان بهداشت جهانی در عراق هم در خصوص زیارت نیمه شعبان پیامی به عراقی ها فرستاد و بر ضرورت تبعیت از توصیه های مراجع دینی تأکید کرد.

اسماعیل در گفتگویی تلویزیونی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت نگران مشارکت گسترده عراقی ها در زیارت ماه شعبان است که خطر بزرگی دارد، گفت: آیت الله سیستانی به دوری از تجمعات و مشاوره گرفتن از اهل علم توصیه کردند و متخصصان هشدار دادند که حضور در زیارت ها، مردم را به کام مرگ می فرستد.

وی افزود: شمار زائران حرم امام موسی کاظم (ع) به هزاران نفر رسید و به فضل هشدار هایی که در خصوص عدم تجمع داده شد، مثل هر سال میلیونی نبود، امّا مشارکت هزاران نفر با وجود بیماری تنفسی، یک فاجعه است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی خطاب به عراقی ها گفت: به زیارت عتبات بروید، امّا سال آینده. خودتان را به مدت دو هفته در خانه قرنطینه کرده و از زیارت ها خودداری کنید. منع آمد و شد در بسیاری از کشور ها برای جلوگیری از شیوع ویروس اجرایی شده است و مراجع عراق همگی به التزام به توصیه های علمی توصیه کردند.

مقتدی صدر ساکنان شهر صدر را به رعایت قانون منع آمد و شد دعوت کرد

سید مقتدی صدر رئیس جریان صدر نیز ساکنان شهرک صدر در بغداد را به رعایت اقدامات بهداشتی و قانون منع آمد و شد دعوت کرد و افزود: در صورت عدم رعایت ساکنان، در آینده شهری برای خاندان صدر وجود نخواهد داشت.

وی صفحه توئیتر خود نوشت: امام جمعه باید نماز را به همراه هفت نفر در خانه خود بخواند و دیگران نیز به منع آمد و شد پایبند باشند.

سید مقتدی صدر با بیان اینکه مؤمنین باید در حد امکان برای منافع عمومی از خود محافظت کنند، گفت: امیدوارم که این مسئله در آینده برایشان مشخص شود.

رئیس جریان صدر تصریح کرد: خبر ها از عدم التزام ساکنان شهر صدر به قانون منع آمد و شد حکایت دارند و در صورت عدم رعایت ساکنان، در آینده شهری برای خاندان صدر وجود نخواهد داشت.

شایان ذکر است وزارت بهداشت عراق پنجشنبه از ابتلای ۳۶ نفر جدید به ویروس کرونا و فوت هفت نفر دیگر در عراق خبر داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha