جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن کریم الکعبی معاون اول رئیس مجلس نمایندگان عراق

حوزه/ حسن الکعبی رئیس ستاد بحران مجلس نمایندگان عراق با بیان اینکه وضعیت آمار شیوع ویروس کرونا نسبت به وقوع فاجعه انسانی در بغداد هشدار می دهد، جریمه متخلفان قانون منع آمد و شد را خواستار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسن الکعبی رئیس ستاد بحران مجلس نمایندگان عراق با بیان اینکه وضعیت آمار شیوع ویروس کرونا نسبت به وقوع فاجعه انسانی در بغداد هشدار می دهد، خواستار جریمه کسانی که قانون منع آمد و شد را نقض می کنند شد و بر افزایش عملیات پالایش میدانی تأکید کرد.

وی در بیانیه ای گفت: آمار ثبت شده در خصوص مبتلایان به ویروس کرونا در روز سه شنبه و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا به هفتاد و یک نفر در استان بغداد، از وقوع یک فاجعه انسانی و بهداشتی در عراق به ویژه در دو استان بغداد (منطقه الکرخ و الرصافه) و بصره هشدار می دهد.

الکعبی دلیل اصلی و مستقیم افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا را عدم پایبندی شهروندان به اقدامات منع آمد و شد دانست و افزود: تعداد زیادی از مردم به خطر این ویروس بی توجه هستند و توصیه های بهداشتی و پیشگیرانه را رعایت نکرده و  از تجمعات و برپایی مناسبت ها، مجالس عزاداری، دید و بازدید های خانوادگی و حضور در اماکن شلوغ خودداری نمی کنند.

رئیس ستاد بحران مجلس طرف های ذیربط را به مجازات متخلفین قانون منع آمد و شد، افزایش پالایش میدانی ویروس کرونا به ویژه در مناطق درگیر و لزوم هماهنگی با نیرو های امنیتی در روند قرنطینه مناطق دعوت کرد.

شایان ذکر است که وزارت بهداشت عراق دیروز از ثبت ۹۵ مبتلای جدید به ویروس کرونا خبر داد که از این آمار، ۷۱ نفر متعلق به استان بغداد است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha