سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله مدرسی از علمای عراق خواستار تشکیل ارتش سلامت برای مقابله با ویروس کرونا شد و نسبت به کوتاهی در تعامل با کرونا که منجر به افزایش مبتلایان شده، هشدار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق نسبت به کوتاهی اجتماعی در تعامل با ویروس کرونا در عراق هشدار داد و گفت: این کوتاهی منجر به افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس شده است که دلیل آن عدم التزام و پایبندی بعضی از مردم به دستور العمل های بهداشتی می باشد.

ایشان نسبت به فاجعه بهداشتی و اقتصادی که به تشدید شیوع ویروس کرونا و درگیری های داخلی منتهی می شود هشدار داد.

آیت الله مدرسی در سخنرانی هفتگی خود که از تلویزیون پخش شد، اشاره کرد: اینکه علی رغم تأکید مستمر مسئولین مختلف بر رعایت دستور العمل های بهداشتی، برخی به آن پایبند نیستند؛ دلیل آن این است که میان ملت و حکومت شکاف وجود دارد و ملت به خاطر فساد اداری موجود در میان مسئولین به حکومت اعتماد ندارند.

این عالم عراقی ادامه داد: هرج و مرج رسانه ای عراق و تأثیرات رسانه هایی که خواهان آزادی عراق نیستند و می خواهند که عراق مثل کشور های خود به دوران دیکتاتوری بازگردد، منجر به عدم اعتماد مردم به دولت شده است.

آیت الله مدرسی از دولت خواست از طریق همکاری با ملت و تأسیس ارتش سلامت زیر نظر وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا، این شکاف را کمتر کند.

ایشان همچنین از وزارت بهداشت خواست در خصوص کیفیت مقابله با این ویروس، یک کنفرانس مجازی با مشارکت وزیران بهداشت کشور های همسایه و منطقه برگزار کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha