سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق سه پیشنهاد برای تحقق اصلاح در عراق ارائه داد و خواستار کنار گذاشتن شکاف میان ملت و نهاد های دولتی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق سه پیشنهاد برای تحقق اصلاح در عراق ارائه داد و خواستار کنار گذاشتن شکاف میان ملت و نهاد های دولتی شد.

آیت الله مدرسی بر ضرورت کنار گذاشتن شکاف های به وجود آمده میان ملت و دولت تأکید کرد و افزود: وجود این شکاف مانع اساسی در حل مشکلات در نظام سیاسی کشور به شمار می رود و دلیل وجود این شکاف ها و رشد آن به نوع دولت ها از دیکتاتوری و اشغالگری بر می گردد که ملت اعتماد خود را به آن از دست داده است، همچنین وجود قوانین غیر منصفانه که مردم از آن راضی نیستند و رفتار خشک یا مستکبرانه در تعامل با مردم از سوی برخی مسئولان یا کارکنان در اجرای قانون از دلایل دیگر این شکاف است.

ایشان ادامه داد: برطرف کردن این شکاف از طریق سه گام اساسی تحقق می یابد؛ اول، فعال کردن نقش حقیقی احزاب سیاسی که در میانجیگری و برقراری ارتباط میان مردم و رهبری حکومت نقش دارند.

این عالم عراقی تصریح کرد: بسیاری از احزاب سیاسی عراق هرگز به این نقش عمل نمی کنند؛ چراکه این احزاب زیر چتر سلطه و قدرت به وجود آمده و از طریق آن به مزایا و امکانات رسیده اند و هدف آنها در رسیدن به حکومت خلاصه شده است، لذا این مسئله آن را به نهاد های دولتی تبیدل کرده و دیگر آن احزابی که درد و رنج ملت را به دوش می کشید، نیستند.

آیت الله مدرسی گام دوم را فعال کردن نقش نهاد های عادی و معمولی امت در اداره کشور و رجوع به نظرات آنها در مدیریت امور مردم دانست و گفت: از جمله این نهاد ها، مؤسسات دینی و عشایری و مؤسسات خیریه جامعه است که همگی نقش مهمی در حلّ مشکلات امت دارند.

ایشان در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: گام سوم حضور تمامی سطوح کارمندان دولت در دوره های آموزشی چگونگی تعامل با مردم به شیوه خوب و متواضعانه و حذف رفتار مستکبرانه و قلدرمآبانه در تعامل با ملت است، مسئله ای که آنها را از چشم مردم می اندازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha