جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی از علمای عراق گفت: اگر قیام ائمه معصومین (ع) برای اجرای محتوای حقیقی دین نبود، امروز چیزی از محتوای دین باقی نمی ماند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق با بیان اینکه دین الهی، دین معنویت و دارای چارچوب است، گفت: عمل نیکو در نزد خداوند تنها توجه به نماز در مشرق و مغرب نیست، بلکه توجه به محتوای نماز می باشد که از فحشا و منکر نهی می کند و به رهایی از خودپسندی و صرف اموال در راه خداوند در جهت منافع طبقات آسیب پذیر، وفای به عهد، صبر در مصیبت و سختی ها و راستگویی در همه شرایط دعوت می کند.

آیت الله مدرسی در سخنرانی هفتگی خود که به صورت تلویزیونی پخش شد، اشاره کرد: نهضت حضرت سید الشهدا (علیه السلام) با هدف رسوا کردن تمامی مدعیان دین و کسانی که از قبل دین می خواستند نان بخورند، برپا شد و می خواست دین را از دست تمامی کسانی که به دنبال برافراشتن پرچم دین با هدف دستیابی به قدرت، ثروت و تحمیل شخصیت خود بودند، رها سازد و این امور میراث نهضت مبارک حسینی برای امت است.

ایشان ادامه داد: بنی امیه دین را به شعار های توخالی و قوانینی که در جهت منافع آنها و به ضرر مستضعفین بود، تبدیل کرده بودند. این مسئله با فطرت سالم در تعارض است و باعث شد مردم از دین خارج شوند. اگر قیام ائمه معصومین (ع) برای اجرای محتوای حقیقی دین نبود، امروز چیزی از محتوای دین باقی نمی ماند، پس این دین میراث جانفشانی های اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) است.

این عالم شیعه در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: اگر بخواهیم سیره حضرت اباعبد الله الحسین (ع) را در عراق پیاده کنیم، باید به دنبال کسانی باشیم که تأثیر گذار هستند، خدمت به مردم را به منافع شخصی مقدم می دارند و کسانی که عملشان نشان دهند راستی نیتشان است، نه اینکه تنها به حرف باشد. ما با عمل صالح به دین حقیقی دعوت می کنیم، نه با رفتار های اشتباه.

ایشان تصریح کرد: خودکفایی در کشاورزی و در تمامی آنچه ملت عراق نیاز دارند، تقویت صنعت و توسعه آن، اجرای عدالت میان تمامی مردم تا هیچ احساس محرومیت و تبعیض نکند، به معنی اجرای عملی دین الهی است.

آیت الله مدرسی همگی را به تلاش در جهت منافع مردم که مصداق عمل صالح است، دعوت کرد و افزود: مردم از مسئولین انتظار دارند که به عمران و آبادانی کشور و بازسازی ویرانه ها پردازند و به مسئولیت خود در مقابله با چالش های مختلف عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha