پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی بر دعوت جامعه به کار و تلاش و توجه به اقتصاد و کشاورزی تأکید کرد و علمای دینی عراق را به برعهده گرفتن رهبری عراق دعوت نمود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در مراسم جشن میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) که در کربلا برگزار شد، با بیان اینکه حضرت نبی اکرم (صلّی الله علیه  و آله و سلم) مبعوث شدند تا الگو و اسوه ای برای ما باشند و ما زندگی خود را با زندگی آن بزرگوار مطابقت دهیم، گفت: اگر داستان بهشت را برای ما بگویند، به اندازه الگویی که در زندگی ما در مقابل ما باشد، بر ما تأثیر نمی گذارد.  

ایشان افزود: مردم پیرامون شخصیتی جمع می شوند که در راه خداوند جانفشانی کرده است. پیامبر اعظم (ص) در راه خدمت به دین و رسالت آسمانی، خود را به سختی انداخت و همه چیز خود را در این راه تقدیم کرد.

حوزه علمیه قبل از اینکه بشارت دهنده باشد، الگو باشد

آیت الله مدرسی در خصوص مسئولیت های حوزه علمیه در این مرحله کنونی، حوزه ها را به برعهده گرفتن زمام رهبری امت دعوت کرد و همچنین از حوزه های علمیه خواست، قبل از اینکه بشارت دهنده به خوبی باشند، الگویی در کار خیر باشند.

این عالم شیعه تأکید کرد: باید اخلاق، رفتار و موضع گیری های ما با سیره حضرت رسول الله (ص) مطابقت داشته باشد.

عراق نیازمند تعیین هویت واحد و یکپارچه است

آیت الله مدرسی در خصوص عراق با اشاره به اینکه عراق نیازمند تعیین هویت واحد و یکپارچه است و اینکه اینجا هر کس از گرایش خود صحبت می کند، افزود: ما پیشتر درخواست کردیم که ارتش عراق یک کانونی باشد که تمامی گرایش ها در چارچوب هویت ملّی یکپارچه در آن گرد آیند و ذوب شودند. این مسئولیت دولت و وزارت های ذیربط است.

علمای دینی عراق رهبری عراق را به عهده بگیرند

ایشان بر دعوت جامعه به کار و تلاش تأکید کرد و خواستار توجه به اقتصاد، کشاورزی، اندیشه ورزی و نوآوری شد و در پایان علمای دینی عراق را به برعهده گرفتن رهبری عراق در مسیر آینده ای بهتر دعوت نمود و گفت: این وظیفه و مسئولیت ماست و هرگز هیچ کس دیگر به جای ما نمی آید که این مسئولیت را به عهده بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha