جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله مدرسی از علمای عراق نسبت به تبدیل سیاست "درخواست وام" و رهن دادن نفت به شرکت های خارجی برای جبران کمبود بودجه به عادتی برای دولت عراق هشدار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در سخنرانی هفتگی خود در کربلا که از تلویزیون پخش شد، نسبت به تبدیل سیاست "درخواست وام" و رهن دادن نفت به شرکت های خارجی برای جبران کمبود بودجه به عادتی برای دولت عراق هشدار داد و افزود: این مسئله تنها در شرایط استثنائی، توجیه پذیر است.

ایشان از طرف های مسئول خواست برای جلوگیری از تبدیل شدن وام گرفتن به عادت، محدودیت شدیدی را تعیین کنند تا نسل های آینده مورد ظلم قرار نگیرند.

راه پیشبرد و تغییر در اوضاع اقتصادی عراق، انقلاب کلّی در سطوح مختلف است

این عالم عراقی، راه پیشبرد و تغییر در اوضاع اقتصادی کشور را در انقلاب کلّی در سطوح مختلف دانست و گفت: بارزترین این انقلاب، انقلاب فرهنگی است که از یک طرف فرهنگ جهاد و تلاش را تقویت می کند و از طرف دیگر موجب تقویت اقتصاد عراق می شود.

لزوم تغییر در برنامه آموزشی از مهد کودک تا دانشگاه

آیت الله مدرسی انسان عراقی را بزرگترین ثروت این کشور توصیف کرد و بیان داشت: این انسان نیازمند رشد و توسعه از طریق انقلاب و تغییر در برنامه آموزشی از مهد کودک تا دانشگاه است تا این ملت به رشد برسد و تقویت شود و حقوق آن به غارت نرود.

به جای رقابت در واردات، در تولید داخلی رقابت کنید

این عالم شیعه خواستار انقلاب و تغییر در کشاورزی و مکانیزه کردن کشاورزی در جهت صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از اقتصاد عراق شد و گفت: به جای رقابت در خرید تولیدات دیگران، در تولید داخلی رقابت کنید.

آیت الله مدرسی در پایان گفت: با تلاش و جهاد، برنامه ریزی و تحول اقتصادی و انقلاب کلی، امیدواریم که عراق جایگاه خود را در میان کشور های جهان به دست آورد تا به خواست خداوند نسل های آینده در رفاه و استقلال زندگی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha