جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

آیت الله مدرسی از علمای عراق، بر ضرورت تحول خطابه دینی در جهان و خالص شدن آن از سخنان نژادپرستانه یا شخصی یا طایفه ای تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در سخنرانی هفتگی خود که از تلویزیون پخش شد، بر ضرورت تحول خطابه دینی در جهان و خالص شدن آن از سخنان نژادپرستانه یا شخصی یا طایفه ای تأکید کرد و افزود: دین برای خداوند سبحان است و باید خطابه دینی تنها به سوی خداوند متعال دعوت کند.

راه نجات بشریت از انحراف، بازگشت به راه مستقیم و استغفار از گناهان است

ایشان راه نجات بشریت از انحرافی که او را به سوی پرتگاه می کشاند را بازگشت به راه مستقیم و هدایت و استغفار از گناهان و دوری از قرار گرفتن در گرداب آن و طلب رحمت از درگاه الهی دانست.

هر کس حقیقت را می داند و بصیرت دارد، باید به نقش خود در نشر آن عمل کند

آیت الله مدرسی ادامه داد: هنگامی که نیاز شخصی باشد، صاحب  آن، آنچنانکه خداوند دستور داده، برای رفع آن دعا می کند. امّا زمانی که نیاز عمومی و مرتبط با همگی باشد، پس همگی باید دعا کنند و نمی توان به دعای برخی اکتفا کرد، بنابراین در جهانی که پُر از رسانه های فریبنده و دورغگوست، یک صدا کافی نیست، پس هر کس که حقیقت را می داند و بصیرت دارد، باید به نقش خود در نشر آن عمل کند.

سنت پروردگار در نجات بشریت از مشکلات در توسل به خداوند و اطاعت از رهبری الهی است

این عالم شیعه با بیان اینکه سنت پروردگار در نجات بشریت از مشکلات بزرگ در تضرع و توسل به خداوند و اطاعت از رهبری الهی نهفته است و صلاح کار آنها منوط به استمرار حرکت آنها در مسیر صحیح است، به آیاتی از قرآن کریم در خصوص سرنوشت بنی اسرائیل اشاره کرد که با پیروی از حضرت موسی (ع) توسط خداوند متعال از چنگال ستم فرعون نجات یافتند، امّا زمانی که کفر ورزیدند و پیامبران را به قتل رساندند، از اوج به پایین آمدند و خوار و ذلیل شدند.

خطابه دینی در جهان باید از سوی پیروان ادیان الهی، همسو و یکپارچه شود 

ایشان در بخش دیگر سخنان خود برای تحقق این اهداف والا نکاتی را بیان کرد و گفت: در مرحله اول باید خطابه دینی در جهان باید از سوی پیروان ادیان الهی، همسو و یکپارچه شود و در جهت دعوت به خداوند سبحان باشد، آنچنان که خداوند در قرآن می فرماید: [قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ تَعالَوْا إِلی‏ کَلِمَةٍ سَواءٍ بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللَّهَ وَ لا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئا].

ایشان از تقریب و نزدیکی که میان پیروان رسالت های آسمانی در عصر حاضر صورت گرفته، قدردانی کرد و آن را ستود.

دعوت به عقل و احکام ثابت آن به اعتبار حجت باطنی خداوند

آیت الله مدرسی، مرحله دوم را دعوت به عقل و احکام ثابت آن به اعتبار حجت باطنی خداوند دانست و افزود: احکام عقل کاملاً با ارزش های آسمانی مثل عدالت، مساوارت، صلح و امنیت مطابقت دارد.

اقدام هر شخص به محاسبه خود برای شناسایی اشتباهات

این عالم عراقی مرحله سوم را اقدام هر شخص یا طرف به محاسبه خود برای شناسایی اشتباهات و تلاش برای اصلاح آن معرفی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    احسنت . دقیقا .