چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، سیاستمداران عراقی را به کنار گذاشتن اختلافات سیاسی در این شرایط بسیار سخت کشور به خاطر منافع کشور دعوت کرد و گفت: کشور در سطح بهداشتی و اقتصادی با یک اپیدمی بزرگ مواجه است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، سیاستمداران عراقی را به کنار گذاشتن اختلافات سیاسی در این شرایط بسیار سخت کشور به خاطر منافع کشور دعوت کرد و گفت: کشور در سطح بهداشتی و اقتصادی با یک اپیدمی بزرگ مواجه است.

سیاستمداران در شرایط کنونی اختلافات حزبی را کنار بگذارند

آیت الله مدرسی در سخنرانی هفتگی خود با بیان اینکه کشور امانت خداوند سبحان در دست سیاستمداران است و همچنان برخی از این ها به دنبال منافع حزبی هستند، گفت: این مسئله محاسبه سخت الهی را در پی خواهد داشت؛ چرا که عدالت شامل همگی می شود، لذا تمامی سیاستمداران عراقی باید به خاطر منافع کشور در این شرایط سخت اختلافات حزبی را کنار گذاشته و به گفتگوی جدّی و آشتی ومصالحه بر اساس ارزش عدالت روی بیاورند؛ چرا که کشور با یک اپیدمی بزرگی مواجه است.

ویروس کرونا شوک بزرگی بر تمامی بشریت وارد کرد

ایشان تصریح کرد: اپیدمی جهانی ویروس کرونا شوک بزرگی بر تمامی بشریت وارد کرد تا انحرافات و نقاط منفی خود را بشناسند و به صورت جدّی به دنبال اصلاح آن باشند. قدرت های بزرگ که توانستند بزرگترین زرّادخانه جنگی جهان را بسازند، اکنون از این اپیدمی رنج می برند؛ مسئله ای که هیچ کس شش ماه قبل به خاطر سرپوش گذاشتن رسانه های جعلی بر حقایق باور نمی کرد.

آمریکا نصف هزینه حمله به عراق را صرف سلامت ملت خود کند

این عالم عراقی با طرح سؤالی گفت: آیا بهتر نبود ایالات متحده آمریکا که هفت تریلیون دلار برای حمله به عراق هزینه کرد، نصف این مبلغ را برای بیمه سلامت ملت خود هزینه کند؟

 آیت الله مدرسی در ادامه با بیان اینکه شوک ویروس کرونا، نقاط ضعف کشور های منطقه از جمله کمبود زیر ساخت های بهداشتی و تعداد پزشکان را آشکار کرد، خواستار توبه از انحرافات و بررسی اشتباهات گذشته و اصلاح آن شد؛ چراکه بازگشت به سوی خداوند متعال به معنی بازگشت به عقل و وجدان است.

ایشان خواستار بازنگری در مدیریت سازمان های مسئول کشور در بُعد پزشکی؛ چه در سطح زیر ساخت ها مثل بیمارستان ها و مراکز پزشکی یا در سطح انسانی شد و بر ضرورت اختصاص بودجه های بیشتر تأکید کرد و گفت: این بودجه ها یا کافی نبود یا در امور نادرست صرف می شد.

قدردانی از تلاش های کادر پزشکی در خط مقدم مبارزه با کرونا

آیت الله مدرسی از تلاش های کادر پزشکی که در این دوره در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا مجاهدت و مبارزه کردند، تشکر و قدردانی نمود و افزود: بسیاری از آنان جان خود را در این راه از دست دادند و برخی دیگر روز های سختی را سپری می کنند و زندگی آنان همچون وضعیت رزمندگان در میدان جنگ شده است.

ایشان بر ضرورت قدردانی از تلاش های کادر پزشکی و تکریم آنان و اختصاص بودجه هایی که به استخدام آنان منجر شود، تأکید کرد.

برنامه تربیتی مراکز آموزشی نیاز به اصلاح دارد

این عالم شیعه اشاره کرد: باید مراکز مطالعاتی بیشتری در زمینه های مختلف برای بررسی راه های اصلاح اشتباهات سابق در جامعه و تعیین نقشه راه برای بیست و پنج سال آینده در زمینه های مختلف تشکیل شود تا نسل های آینده به اشتباهات این نسل مبتلا نشوند. همچنین باید در خصوص اصلاح برنامه تربیتی در مراکز آموزشی به صورت جدّی فکر شود تا تربیت انسان بر آموزش آن مقدم باشد و مسئله فکر کردن به شغل و منفعت شخصی فارغ التحصیل بر خدمت به کشور و وطن مقدم نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha