جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید محمدتقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق بر تغییر قوانین ارتجاعی، فاسد و کهنه که از نظام های سابق به ارث رسیده تأکید کرد و آن را مانعی اساسی بر سر راه تحول و پیشرفت کشور دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق بر تغییر قوانین ارتجاعی، فاسد و کهنه که از نظام های سابق به ارث رسیده تأکید کرد و آن را مانعی اساسی بر سر راه تحول و پیشرفت کشور دانست.

ضرورت برنامه ریزی جدّی برای خروج از بحران حاصل از کرونا

ایشان در سخنرانی هفتگی خود که از تلویزیون پخش شد، بر ضرورت برنامه ریزی جدّی برای خروج از این تنگنای بزرگ که در پی شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان از جمله عراق به وجود آمده، تأکید کرد و گفت: عراق در گذشته ویروس های کرونای متعددی را تجربه کرده که از جمله آنها؛ دیکتاتور ها، اشغالگری، تروریسم و رهبران فاسد هستند و همه اینها باعث شدند که عراق در گودال عقب ماندگی باقی بماند و سایر کشور ها به روش های مختلف پیشرفت کنند.

باید برای رسیدن به پیشرفت به تمامی استان ها اختیارات زیاد داده شود

آیت الله مدرسی با اشاره به اینکه عراق سرمایه مهمی برای پیشرفت دارد و آن ملت و نعمت های خداوند است، خواستار اعتماد به خداوند متعال و تکیه بر نعمت های او در راه پیشرفت کشور شد و تصریح کرد: هر عراقی باید برای پیشرفت کشورش قدم بردارد و برای این کار باید به تمامی استان ها اختیارات گسترده ای داده شود تا هر استان متناسب با امکانات و شرایط خود به رشد و پیشرفت برسد؛ چرا که بسیاری از کشور های جهان از همین شیوه استفاده کرده اند.

در زمینه رشد اقتصادی باید حرکت جدّی انجام گیرد

این عالم عراقی خواستار حرکت جدّی در زمینه رشد اقتصادی استان های عراق مثل استخراج نفت و تأسیس پالایشگاه ها در استان های مختلف و رشد کشاورزی و صنعت شد و از بانک ها خواست با سرمایه های عراقی، سرمایه گذاری بزرگی در داخل انجام داده و بر قوانین ناعادلانه ای که چوب لای چرخ سرمایه گذاری ها می گذارند و مانع بزرگی بر سر راه پیشرفت کشور هستند، غلبه کنند.

ارزش های آسمانی گسترش یافته و چالش ها به فرصت تبدیل شود

آیت الله مدرسی در همین راستا بر ضرورت گسترش فرهنگ استوار و مبتنی بر ارزش های آسمانی و تبدیل چالش ها به فرصت هایی برای پیشرفت تأکید کرد و مسئولیت آن را متوجه علمای آگاه، دانشگاهیان مخلص و مسئولین متعهد رسانه که از پروردگارشان می ترسند، دانست و از گسترش فرهنگ حاکم بر برخی رسانه های مختلف که مبتنی بر نفرت، کینه، خشونت و امور غیر اخلاقی است، برحذر داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha