پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ حضرت آیت الله مدرسی از علمای عراق بر ضرورت تقویت منافع مشترک با کشور های همسایه تأکید کرد و گفت: مسئولین قبل از اینکه به فکر ایجاد روابط با کشور هایی که از نظر جغرافیایی ازعراق دور هستند، باشند، باید روابط را با همسایه گسترش دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق از مؤمنین به خاطر برگزاری مراسم عاشورای حسینی در سرتاسر جهان تشکر کرد و گفت: مؤمنین به ویژه در عراق با شجاعتی که از واقعه عاشورا الهام گرفتند، حماسه بزرگی همچون حماسه کربلا آفریدند و در شرایط سخت و محدودیت ها متحد بودند.

ایشان در سخنرانی هفتگی خود که به صورت تلویزیونی پخش شد، با بیان اینکه رهبران این ملت قهرمان و حماسه ساز باید به آنان اعتماد کنند و با شجاعت و ایثار برایشان خدمت کنند، افزود: شایسته نیست کسی که به فکر منافع خود است رهبر این ملت باشد. این حماسه، مسئولیتی بر دوش مسئولین قرار می دهد و آنان باید برای پشت سر گذاشتن نقاط ضعف، بریا آینده برنامه ریزی کنند.

آیت الله مدرسی در همین راستا بر ضرورت برنامه ریزی و تلاش برای رسیدن به یک نظام سیاسی باثبات و آزاد که بر پایه مشاوره و ایجاد فرصت های برابر برای همگی باشد، تأکید کرد و ادامه داد: دلیل سختی رسیدن به این هدف، به خاطر دلایل تاریخی و دلایل دیگر خارجی است مثلاً دستان خبیثی همیشه برای ایجاد تفرقه بین مردم تلاش می کنند و این تفرقه افکنی بین طایفه ها، قومیت ها و میان رهبران وجود دارد.

این عالم عراقی برای رسیدن به استقرار وضعیت سیاسی عراق که خدمت بزرگی برای همگی به شمار می رود، خواستار کنار گذاشتن موانع و کشمکش های سیاسی و سخنان تحریک آمیز شد.

آیت الله مدرسی همچنین خواستار برنامه ریزی جدّی در زمینه های زیر شد:

اول: ساختن زیر ساخت های عراق که کشور از آن بسیار رنج می برد.

دوم: برنامه ریزی برای تربیت انسان و رشد آن. این برنامه ریزی از مهد کودک ها تا آموزشی عالی در دانشگاه های عراقی باید انجام گیرد. مسئولیت ایجاد نظام تربیتی متکامل تنها بر عهده دولت نیست، بلکه خانواده، علما و سازمان های تربیتی نیز مسئول هستند.

سوم: رشد اقتصادی. اقتصاد باید مستحکم و بر پایه کشاورزی پیشرفته، صنعت، تجارت و گردشگری باشد و به واردات نفتی تکیه نشود.

آیت الله مدرسی در پایان سخنان خود بر ضرورت برقرار روابط همزیستی و منافع مشترک با کشور ها و ملت های عربی و اسلامی همسایه تأکید کرد و گفت: قبل از اینکه به فکر ایجاد روابط با کشور هایی که از نظر جغرافیایی با عراق دور هستند، باشند، باید روابط را با همسایه گسترش دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha