جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی از علمای عراق، خواستار ریشه کن شدن تروریسم در عراق شد و برای انجام این کار دو پیشنهاد ارائه داد؛ اول اینکه با تفکر دینی معتدل به مردم آگاهی داده شود، دوم اینکه طرح گسترده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیاده شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی تلاش های نیرو های مسلح را در تعقیب گروهک های باقی مانده تکفیری در منطقه طوز و کوه های حمرین، ستود و گفت: غفلت در برابر رشد متعصب ها، هزینه بزرگی برای ملت دارد.

آیت الله مدرسی در بیانیه هفتگی خود، خواستار ریشه کن شدن تروریسم در کشور شد و برای انجام این کار دو پیشنهاد ارائه داد؛ اول اینکه برای کنار گذاشتن تمام انواع تعصب از هر منبعی که باشد، با تفکر دینی معتدل، آگاهی داده شود، دوم اینکه برای بهبود شرایط معیشتی مردم، یک طرح گسترده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیاده شود.

 ایشان افزود: خیزش و اقدام مسئولیت تمامی اقشار ملت است و این تنها راه برای ارتقای اوضاع همگی و خوشبختی آنان به اذن الهی می باشد، امّا طرح ریزی برای آن و مدیریت آن به عهده حکومت است.

باید کسی را انتخاب کنیم که از اخلاص، توانایی و شایستگی بیشتری برخودار باشد

آیت الله مدرسی در راستای انتخابات آینده پارلمان عراق گفت: پارلمان، خانه خانواده متحد عراقی است و ما باید کسی را انتخاب کنیم که از اخلاص، توانایی و شایستگی بیشتری برخودار باشد تا آغازی برای خوشبختی همگی باشد.

این عالم عراقی افزود: کسانی که خود را شایسته تصدّی این چنین مسئولیت های بزرگ می دانند، اگر از روی اخلاص و برای خدمت به کشور است، در پذیرش آن کوتاهی و سستی نکنند.

ایشان اشاره کرد: متأسفانه می بینیم که برخی از عمل به این واجب کنار گیری کرده اند؛ آن هم به خاطر برخی مسائل که ممکن است درست باشد امّا کافی نیست و حق ذمه را ادا نمی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha