پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق تأکید کرد: احیای شعائر حسینی در تمامی جهان با رعایت دستور العمل های بهداشتی متخصصان، به جهانیان نشان داد که شیعیان به ضوابط و قواعد علمی پایبند هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق با تأکید بر اینکه احیای شعائر حسینی در تمامی جهان با رعایت دستور العمل های بهداشتی متخصصان، به جهانیان نشان داد که شیعیان به ضوابط و قواعد علمی پایبند هستند، از مؤمنین خواست با مسلح شدن به سلاح شجاعت و حکمت در مقابله با چالش های مختلف به ویژه چالش های بهداشتی شیوع ویروس کرونا، سیره و روش حضرت سید الشهدا (علیه السلام) را چراغ راه خود قرار دهند.

ایشان در سخنرانی هفتگی خود که به صورت تلویزیونی پخش شد، گفت: راز ثبات پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) علی رغم کثرت فشار ها علیه آنان از زمان عصر اموی ها تا عصر حاضر، به ریشه دار بودن صفت شجاعت و حکمت در پیروان بر می گردد، به ویژه که رهبران آنها ربّانی هستند. آنان باپیروی از ائمه معصومین (علیهم السلام) به این صفات دست یافتند.

آیت الله مدرسی در ادامه سخنان خود اشاره کرد: کسانی که به امام حسین (علیه السلام)  اقتدا کردند و حماسه بزرگ آن  حضرت و شخصیت های آن را درک کردند، زمانی که با شرایطی مثل آن شرایط مواجه شدند، با آن تجربه ها مسلح شده و با قدرت ایمان و شجاعت حسینی و با حکمت و اطاعت از رهبران ربّانی در برابر آن مقاومت کردند.

این عالم عراقی بیان داشت: اینکه رهبران آرزوی شهادت در راه خداوند را داشتند، قدرت آنان را در مقابله با چالش ها زیاد می کرد و از هیچ کس غیر از خدا نمی ترسیدند، این مسئله اکنون یک قاعده شده که یکی از آنان آرزو می کند که در رکاب شهدا باشد و بدین صورت امت به استقلال، کرامت و عزّت می رسد و تمامی امواج فتنه در هم شکسته می شود، همچنان که در تاریخ امت این امور تحقق یافته است.

آیت الله مدرسی در همین راستا از مؤمنین به خاطر برگزار شعائر حسینی در سرتاسر جهان با رعایت دستور العمل های بهداشتی متخصصان تشکر و قدردانی کرد و گفت: شیعیان با رعایت این دستور العمل ها به جهانیان نشان دادند که به قواعد علمی پایبند هستند و همزمان شعائر خود را با قدرت برگزار می کنند.

این عالم شیعه از مؤمنین خواست سیره و شیوه امام حسین (علیه السلام) را الگو و چراغ راه خود قرار دهند و این کار را با مسلح شدن به شجاعت و حکمت در مقابله با چالش های مختلف، به ویژه چالش های بهداشتی شیوع ویروس کرونا انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha