چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آیت الله محمد یعقوبی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله یعقوبی از علمای عراق برپایی شعائر حسینی را در حفظ دین و تثبیت آن در قلوب مؤمنین بسیار مؤثر دانست و بر رعایت دستور العمل های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد یعقوبی از علمای عراق برپایی شعائر حسینی را در حفظ دین و تثبیت آن در قولب مؤمنین بسیار مؤثر دانست و بر رعایت دستور العمل های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) تأکید کرد.

 آیت الله محمد یعقوبی با اشاره به برپایی شعائر حسینی در سایه شیوع ویروس کرونا گفت: اگر مؤمنین نمی توانند رعایت دستور العمل ها را ضمانت کنند، به برگزاری آن در خانه با حضور اعضای خانواده و گوش دادن به مجالس سخنرانی که در شبکه های اجتماعی پخش می شود، اکتفا کنند.

ایشان افزود: بدون شک شعائر حسینی از بزرگترین شعائر دینی و در حفظ دین حق و تثبیت در قلوب مؤمنین و دعوت بشریت به سوی خداوند تبارک و تعالی بسیار تأثیر گذار است، لذا برپایی و توجه به آن از مصادیق سخن خداوند متعال است که می فرماید: (وَمَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَی الْقُلُوبِ) (الحج:۳۲). امّا شیوع ویروس کرونا که که همه کشور های جهان به آن گرفتار هستند و میلیون ها نفر به آن مبتلا شده اند تا اینکه سازمان بهداشت جهانی آن را اپیدمی کشنده نامیده است، لذا عقلاً و شرعاً و بر اساس دفع ضرر از خود و دیگران باید به دستور العمل های بهداشتی پایبند بود.

آیت الله یعقوبی ادامه داد: مؤمنین باید قانون فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده، ماسک بزنند، مکان ها و دست ها را ضدعفونی کرده و  از تجمع بدون فاصله در هنگام برگزاری شعائر حسینی و سایر شعائر دینی خودداری کنند.

این عالم عراقی اشاره کرد: مؤمنین از احیای عزای امام حسین (ع) به شیوه های دیگر مثل اهدای خون، اهدای پلاسمای خون به مبتلایان به ویروس کرونا، ملاقات بیمارینی که در خانه هایشان در تنهایی به سر می برند، فراهم کردن اکسیژن برای بیماران و بیمارستان ها و تهیه دارو های لازم و خوشحال کردن ایتام، همدردی با دردمندان و یاری نیازمندان به گونه ای که کرامت آنان حفظ شود و توزیع بروشور هایی از سخنان امام حسین (ع) غافل نشوند.

آیت الله یعقوبی در پایان بیان داشت: عراقی ها در زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تجربه کردند که با رعایت دستور  العمل های بهداشتی، شمار مبتلایان کم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha