یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: ملت عراق با مشارکت در انتخابات مجلس نمایندگان، کشور و منافع آن را در نظر می گیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق با بیان اینکه ملت عراق با مشارکت در انتخابات مجلس نمایندگان، کشور و منافع آن را در نظر می گیرند، گفت: این هدف هر کسی است که در انتخابات شرکت می کند و اگر با دیگران در رابطه با تعیین افراد و نمایندگان پارلمان اختلاف داشته باشد، باید منافع کشور را در نظر داشته باشد.

وطن از منافع شخصی و آنی مهم تر است

ایشان بر ضرورت تمسک به اصول و ثوابت و قرار دادن اختلافات اساسی در چارچوب آن ثوابت تأکید کرد و افزود: وطن از منافع شخصی و آنی مهم تر است و حضرت امیرالمومنین (ع) می فرمایند: «کشور ها با میهن دوستی آباد شده اند».

آیت الله مدرسی ادامه داد: مردم عراق به دلیل طایفه ها، قومیت ها و منافع مختلف از لحاظ تاریخی با یکدیگر اختلاف داشته اند، امّا تمسک این ملت به ثوابت و مبانی خود، ضامن عدم سقوط آن در پرتگاه شده است. یکی از بارزترین این مبانی، دین و قرآن است که منبع و مورد احترام همگی بوده است و حتی کسانی که به دین گرایش نداشتند، به آن احترام می گذاشتند.

مسئولیت ما رقابت و شتاب در امور خیر است

این عالم عراقی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه مسئولیت ما رقابت و شتاب در امور خیر است و اینکه سخن گفتن را کنار گذشته و با عمل در مسیر آنچه بر آن توافق داریم، قدم بگذاریم، گفت: آیا آبادانی کشور و پیشرفت آن کار خیری نیست که همگی بر آن توافق دارند؟ آیا غذا دادن به فقرا و رفع نیاز نیازمندان و پیشرفت اقتصادی، کار خیر نیست؟ بنابراین همگی برای این امور خیر تلاش کنند.

زیارت اربعین متعلق به تمامی اقشار امت است

آیت الله مدرسی با اشاره به زیارت امام حسین (ع) در اربعین، گفت: این زیارت تنها مختص طایفه یا گروه خاصی از جامعه نیست، بلکه مناسبتی است که تمامی فرزندان امت با مذاهب، ادیان و قومیت مختلف، آن را احیا کردند؛ چراکه آن از مبانی و ثوابت بشریت به شمار می رود و آن یاد آور حق و ایستادگی در کنار مظلوم علیه ظالم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha