یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، سیاستمداران عراقی را به وحدت صفوف و کنار گذاشتن اختلافات دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، سیاستمداران عراقی را به وحدت صفوف و کنار گذاشتن اختلافات دعوت کرد و گفت: ماه مبارک رمضان فرصت بزرگی برای ما مسلمانان است و ما باید از آن در جهت وحدت کلمه استفاده کنیم.

ایشان در سخنرانی هفتگی خود که از تلویزیون پخش شد، تأکید کرد: ضرورت دارد که علما و صاحبان بصیرت در ایجاد تقریب و الفت میان قلوب همگی و کنار گذاشتن اختلافات شخصی و گروهی و توجه به منافع عالی کشور و ملت، نقش بزرگی داشته باشند.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه کشور مثل عراق که مهد تمدن ها، سرزمین رسالت های الهی است و در آن حرم مطهر اهل بیت (علیهم السلام) قرار دارد، باید در صف کشور های پشرفته باشد، تصریح کرد: عراق باید در سطح صنعتی، فناوری و کشاورزی و بلکه در تمامی سطوح پشرفته باشد.

ایشان در بخش دیگر سخنان خود از کشور های همسایه عراق خواست، سهمیه آب عراق را بدهند و به آن تجاوز نکنند؛ چراکه این مسئله ممکن است موجب فاجعه های بزرگ انسانی و اقتصادی شود.

این عالم عراقی بیان داشت: آب از منابع اساسی زندگی است و نمی توان عراق را از آب محروم کرد، بلکه باید بین این کشور ها و عراق در استفاده از آب ها، همکاری باشد تا ملت های این کشور ها از زندگی با کرامت بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha