پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق حکمت را به معنی به کار گرفتن عقل دانست و بیان داشت: انسان باید عقل را حاکم بر رفتار و موضع گیری های مختلف خود، قرار دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در واکنش به نشست کشور های هفتگانه و آمریکا و روسیه، گفت: نشست سیاستمداران برای حل مشکلات جهان کافی نیست، علی رغم اینکه محافل سیاسی، فکری و رسانه ای از این نشست ها استقبال کردند.

درگیری های سیاسی منجر به نابودی محیط زیست و رقابت شدید در دستیابی به تسلیحات هسته ای شد

ایشان افزود: محافل سیاسی و فکری و رسانه ای برگزاری این نشست ها را روزنه امیدی برای پایان درگیری های بزرگ سیاسی می دانند که منجر به نابودی محیط زیست و رقابت شدید در دستیابی به تسلیحات هسته ای شد و همچنین این درگیری ها بر کشور های کوچک جهان تأثیر گذاشت.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: مشکل این است که بشریت تمامی تخم مرغ های خود را در سبد سیاست قرار داده و سیاستمداران نیز برای به دست گرفتن و تسلط بر سرنوشت بشر تلاش می کنند و از سوی دیگر این سیاستمداران دارای ضعف بوده و از ابعاد منفی جوامع خود تأثیر می پذیرند.

راه حل حقیقی مشکلات جهان، رجوع به حکمت است

این عالم شیعه، راه حل حقیقی مشکلات جهان را در رجوع به حکمت دانست و با بیان اینکه باید حکمت بر جهان حاکم شود، گفت: سیاستمداران در اقدامات اصلاحگرانه خود به حکیمان و علمای ربانی رجوع کنند و آنها بر اعمال سیاستمداران نظارت داشته باشند.

حکمت به معنی شناخت سنت های عمومی خداوند سبحان است

آیت الله مدرسی تبیین کرد: حکمت به معنی شناخت سنت های عمومی خداوند سبحان است که نظام خلقت بر پایه آن برپا شده و انسان از آن کمک می گیرد. این همان چیزی است که رسالت های الهی پیام آور آن برای بشریت بوده و با وجدان انسان مطابقت دارد.

حکمت به معنی فعال سازی و به کار گرفتن عقل است

ایشان حکمت را به معنی فعال سازی و به کار گرفتن عقل که خداوند آن را به انسان ودیعه داده، دانست و بیان داشت: انسان باید عقل را حاکم بر رفتار و موضع گیری های مختلف خود، قرار دهد.

راه رسیدن به حکمت، توجه به خداوند و گوش سپردن به ندای وجدان و تفقه در متون دینی است

آیت الله مدرسی در پایان گفت: راه رسیدن به حکمت، توجه و حرکت به سوی خداوند سبحان و گوش سپردن به ندای وجدان و مطالعه و تفقه در متون دینی است و این شیوه باعث می شود انسان راهی را برای رهایی از مشکلات بزرگ بیابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha