سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: بشریت به دلیل بحران بهداشتی و شیوع کرونا، وارد گردابی شده که نمی داند چگونه از آن خارج شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در سخنرانی هفتگی خود که از تلویزیون پخش شد، گفت: بشریت به دلیل بحران بهداشتی و شیوع کرونا که خسارت های فاجعه باری را به دوش او گذاشته، وارد یک گردابی شده که نمی داند چگونه از آن خارج شود.

ایشان افزود: دلیل این فاجعه ها، نبود حکمت در تمدن مادی است، حال آنکه حکمت برای انسان به منزله قطب نما در زندگی است.

حکمت مسیر زندگی را برای انسان مشخص می کند

آیت الله مدرسی در ادامه گفت: حکمت همان چیزی است که وجدان هر انسانی به سوی آن گرایش دارد و شامل ارزش های والا مثل راستی، امانتداری، مهربانی، محبت و تلاش می شود. همین حکمت است که مسیر زندگی را برای انسان مشخص می کند تا در مرحله بعد علم جزئیات را نشان دهد.

بشریت از حکمت خالی شده و تنها به علم متمسک شده است

این عالم شیعه تصریح کرد: بشریت از حکمت خالی شده و تنها به علم متمسک شده  و گمان می کند که علم او را از حکمت بی نیاز می کند. علم به سلاحی تبدیل شده که نه هدف آن را کنترل می کند و نه حکمت آن را به حرکت در می آورد.

راه رهایی از این فروپاشی بزرگ، بازگشت به خداوند سبحان و رسالت های او است

آیت الله مدرس راه رهایی از این فروپاشی بزرگ را بازگشت به خداوند سبحان و رسالت های او، مراجعه به حکیمان و گوش سپردن به سخنان آنها و خروج از چارچوب غروری دانست که انسان را احاطه کرده است.

از دین و حکمت های والای آن در جهت اصلاح دنیا استفاده شود

ایشان در این خصوص توصیه هایی را بیان کرده و گفت: باید از دین و حکمت های والای آن در جهت اصلاح دنیا استفاده شود و تنها منحصر در مسائل آخرت نباشد.

طلاب از مناسبت های مبارک برای ارشاد و هدایت مردم به خیر و صلاح استفاده کنند

آیت الله مدرسی طلاب حوزه های علمیه را به بهره برداری از مناسبت های مبارک رمضان در راه ارشاد و هدایت مردم به خیر و صلاح خودشان و اصلاح امور اقتصادی و اجتماعی آنها دعوت کرد.

دین به علمی دعوت می کند که سعادت بشریت را می خواهد

این عالم عراقی تأکید کرد: هر کس قلم یا منبری در اختیار دارد، نباید مردم را فریب دهد و خوشبختی را در رهایی از دین و توصیه های آن جلوه دهد؛ همچنان که برخی از انسان های سفیه و نادان، دین و کتاب های الهی را مورد هجمه قرار می دهند؛ حال آنکه دین به علمی دعوت می کند که سعادت بشریت را می خواهد، نه علمی که صاحبان آن مسیر را گم می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha