پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 949197
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

آیت الله مدرسی با بیان اینکه مهمترین چیزی که بشریت را متحد می سازد و پیوندهای همکاری میان آنها را تقویت می کند، دین است، افزود: رسانه های شیطانی برای برعکس نشان دادن این مسئله تلاش می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق با بیان اینکه همه گیری کرونا خطرناک بودن وضعیت عدم تعلق و وابستگی را آشکار کرد، گفت: بسیاری از مردم به تصمیمات دولت ها و توصیه های پزشکان و کارشناسان در خصوص مبارزه با ویروس کرونا توجهی ندارند.

عدم رعایت دستورات، میلیون ها نفر  از بشر را به بیماری مبتلا کرده و به کام مرگ برده

ایشان با اشاره به اینکه این بی توجهی و رعایت نکردن دستورات، میلیون ها نفر  از بشر را به بیماری مبتلا کرده و به کام مرگ برده و خسارت های اقتصادی بزرگی را وارد نموده است، افزود: دست های پشت پرده به دنبال جدایی میان مردم و فروپاشی تجمع ها و اتحاد میان آن ها هستند.

آیت الله مدرسی نسبت گسترش عدم الفت و انس بشریت در عصر کنونی هشدار داد و گفت: این نتیجه اشتباه در آگاهی انسان است که اطاعت از حکیمان و کارشناسان را امری قدیمی می داند و سرکشی و سرپیچی را افتخار قلمداد می کند.

انسان در فطرت خود با انسان انس می گیرد

این عالم شیعه تصریح کرد: خداوند متعال ما را به صورت ملت ها و قبیله هایی آفرید تا همدیگر را بشناسیم و با هم همکاری کنیم و ملت ها و نسل هایمان را کامل کنیم؛ انسان در فطرت خود با انسان انس می گیرد و در کنار دیگر از خانواده کوچک به خانواده بزرگ و سپس به عشیره و قبیله و بعد ملت ها تبدیل می شود و اتحادیه ها، موسسات و سازمان ها در این زمینه نقش اصلاحگرانه دارند.

مهمترین چیزی که بشریت را متحد و پیوند همکاری میان آنها را تقویت می کند، دین است

آیت الله مدرسی با بیان اینکه مهمترین چیزی که بشریت را متحد می سازد و پیوندهای همکاری میان آنها را تقویت می کند، دین است، افزود: رسانه های شیطانی برای برعکس نشان دادن این مسئله تلاش می کنند.

ایشان از این رسانه ها خواست دست از این اقدامات بردارند و به شکست خود در تلاش برای دور کردن مردم از دین و ارزش هایشان اعتراف کنند. 

دولت های سرکوبگر نیز نتواستند مردم را از اعتقاداتشان دور کنند

این عالم عراقی در ادامه گفت: دولت های سرکوبگر نیز نتواستند مردم را از اعتقاداتشان دور کنند؛ حقیقتی که میلیون ها نفر در برگزاری مراسم شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) آن را ثابت کردند.

توسعه موسسات اجتماعی از جمله عشایر، موسسات دینی و نهاد های خیریه

آیت الله مدرسی به توسعه موسسات اجتماعی از جمله عشایر، موسسات دینی و نهاد های خیریه توصیه کرد و گفت: این توسعه باید از طریق تشکیل شورای حکیمان در هر موسسه انجام گیرد و باید در هر موسسه یک عالم دینی، کارشناس علمی و سیاسی حضور داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha