جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 بنی اسد و عشائر عراق در سیزدهم محرم مراسم عزاداری برگزار کردند

حوزه/ قبیله بنی اسد به همراه قبیله ها، عشایر عراقی، هیئت ها و دسته های عزاداران حسینی در یادبود دفن پیکر های مطهر شهدای کربلا عزاداری کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، قبیله بنی اسد  مثل هر سال به همراه قبیله ها، عشایر عراقی، هیئت ها و دسته های عزاداران حسینی در یاد بود دفن پیکر های مطهر شهدای کربلا عزاداری کردند.

شهر کربلا شاهد برپایی عزاداری روز سیزدهم محرم بود؛ در این روز قبیله بنی اسد، پیکر مطهر امام حسین (ع)، اهل بیت و اصحاب ایشان را دفن کردند.

در این مراسم  هزاران نفر از قبیله ها  و عشایر عراقی که در پیش روی آنان قبیله بنی اسد حرکت می کردند، پرچم های حسینی و پلاکارد های عزاداری را به دست گرفتند و راهپیمایی کردند.

قبیله بنی اسد، عشایر عراقی، هیئت ها و دسته های عزاداری حسینی از خیابان های شهر کربلا به سمت حرم مطهر امام حسین و برادر رشیدش حضرت ابا الفضل العباس (علیهما السلام) حرکت کردند و پیکر نمادین امام (ع) را تشییع کردند.

"زهیر یوسف" بزرگ قبیله بنی اسد گفت: قبیله بنی اسد در روز سیزدهم محرم به همراه امام سجاد (علیه السلام) و بزرگان قبائل و عشایر عراقی در آن زمان پیکر مطهر شهدا را دفن کردند.

تا زمانی که زنده باشیم پرچم امام حسین (ع) برافراشته خواهد بود

یوسف تصریح کرد: بنی اسد و تمامی عشایر عراقی همان مردانی هستند که پیکر های مطهر را دفن کردند و پرچم امام حسین (ع) تا زمانی که زنده باشیم، برافراشته خواهد بود.

قبایل و عشایر عراقی شرکت کننده در هیئت عزاداری بنی اسد هر ساله در این مراسم عزاداری حضور دارند و تلاش می کنند تا این مراسم را هر چه فعالتر برگزار کنند.

عشائر عراقی نیز با مصیبت اهل بیت (ع) ابراز حزن و همدردی و بر مشارکت سالانه در یادبود دفن پیکر مطهر شهدای کربلا تاکید کردند و گفتند: برگزاری این مراسم از اجداد ما به ارث رسیده و ما این مراسم را ادامه می دهیم.

یکی از شیوخ عشایر گفت: قبائل و عشائر عراقی به همراه قبیله بنی اسد هر ساله در برپایی عزاداری روز سیزدهم محرم الحرام شرکت می کنند.

زنان سهم بزرگی در برگزاری این مراسم داشتند به گونه ای که آنان مشارکت گسترده و بزرگی در راهپیمایی و عزاداری حسینی داشتند و برای ابراز تسلیت به حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب (سلام الله علیهما) حضور به هم رساندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha