پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق/ولادت نبی اکرم(ص) و امام صادق (ع)

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، گفت: اطاعت مطلق و قلبی از خدا که در آن جدل و وسوسه های شیطان نباشد، انسان را در کنار پیامبران و صدیقین و جایگاه آنها قرار می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در مراسم ولادت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) و امام جعفر صادق (علیه السلام) که در دفتر ایشان برگزار شد، گفت: اطاعت مطلق و قلبی از خدا که در آن جدل و وسوسه های شیطان نباشد، انسان را در کنار پیامبران و صدیقین و جایگاه آنها قرار می دهد.

پیروزی از سیره علمای ربانی، راه اطاعت از خداوند و رسولش است

ایشان افزود: انسان در سرشت خود مغرور است و شکستن این غرور تنها با اطاعت از کسانی که خداوند به آن دستور داده، امکان پذیر است و آنها همان؛ نبی اکرم (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) و بعد از آنها علمای ربانی هستند.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه در طول تاریخ مشکل بشریت در اعتراف و پذیرش وحدانیت خداوند سبحان نبوده، گفت: در واقع بشریت با پیامبرانی که از سوی خداوند مبعث شدند، مشکل داشته است.

این عالم عراقی تصریح کرد: انسان با پروردگار مشکلی ندارد، بلکه مشکل آن این است که نمی خواهد تسلیم فرمان انسانی مثل خودش شود.

آیت الله مدرسی در همین راستا حوزه های علمیه و علمای دینی را به فرهنگ سازی جامعه دعوت کرد و افزود: جنگ بزرگی با ابزار مختلف علیه دین در جریان است.

ضرورت ایجاد حوزه های علمیه الکترونیک برای جذب جوانان

این عالم شیعه بر ضرورت ایجاد حوزه های علمیه الکترونیک برای جذب جوانان و رساندن معلومات دینی و احکام شرعی با ساده ترین شکل تأکید کرد.

ایشان جوانان را به ضرورت تفقه در دین و اشراف بر مسائل دینی و آشنایی با احکام شرعی دعوت کرد تا طعمه هوا و هوس، شهوت ها و رسانه های گمراه کننده نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha