جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله مدرسی از رهبران جهان خواست از ادامه دادن به جنگ های اقتصادی و سیاسی خود در این شرایط خطرناک دست بردارند و برای پشت سر گذاشتن این مرحله دشوار(شیوع کرونا) همکاری کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه آیت الله سید محمدتقی مدرسی از علمای کربلا در سخنانی در تلویزیون عراق از سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست به مسئولیت خود در مقابله با بیماری کرونا عمل کنند و نشست هایی جدی برای همکاری در برابر این خطر تشکیل دهند.

وی افزود: سازمان ملل باید جلساتی اضطراری از طریق اینترنت و با مشارکت تمام اعضای خود تشکیل دهد تا کشورهای جهان به بررسی راه‌های مواجهه با این بیماری همه گیر و جلوگیری از پیامدهای اقتصادی آن بر جهان بپردازند، زیرا خطر این بیماری کمتر از جنگ های نظامی نیست و از این رو سازمان امنیت و کشورهای جهان باید به وظیفه خود در برابر آن عمل کنند.

آیت الله مدرسی در سخنان خود همچنین از تصمیم برخی کشورها(آمریکا) برای قطع کمک های مالی خود به سازمان بهداشت جهانی در این شرایط دشوار انتقاد کرد و از رهبران جهان خواست از ادامه دادن به جنگ های اقتصادی و سیاسی خود در این شرایط خطرناک دست بردارند و برای پشت سر گذاشتن این مرحله دشوار همکاری کنند.

این عالم عراقی تاکید کرد: مردم جهان چه در سطح افراد و چه کشورها باید دست از دشمنی بردارند و رفتارهای اشتباه خود در زمین را اصلاح کنند، زیرا این رفتارها موجب فساد شده و دست های گناهکار و آلوده بشر با جنگ افروزی و کشتن بیگناهان و چپاول ثروت های مستضعفان و فقیر ساختن جوامع موجب فساد در زمین شده است و من هشدار می دهم که این بلا ممکن است مقدمه بلایی بزرگتر باشد که موجب فروپاشی اقتصادی جهان و کاهش تولید و قحطی و گرسنگی جهانی بشود.

وی از مسلمانان جهان خواست از روزهای ماه مبارک رمضان برای بازگشت و توبه به سوی خدای متعال و تضرع به درگاه او برای رفع این بیماری از تمام جهان استفاده کنند تا بشریت از دستان خبیث و آلوده ای که کاری جز فساد در زمین ندارند نجات یابد.

این عالم عراقی همچنان مردم را به مهربانی و همکاری و تغییر رفتارهای اشتباه خود دعوت کرد تا خدای متعال نیز با رحمت خود اوضاع جهان را تغییر دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha